​Laszlo Attila, senator în comisia de sănătate din Senat: „Sistemul sanitar la ora actuală funcţionează ca sistemul feudal din Evul Mediu. 23% dintre pacienţi îşi doresc să fie curăţenie”

Autor: Georgiana Mihalache 14.09.2016

Problemele pe care pacienţii români le semnalează în spitalele din România vizează curăţenia, mâncarea comestibilă sau listele de programare, iar în sistemul sanitar românesc deciziile se impun fără a fi discutate, a spus Laszlo Attila, senator în comisia de sănătate din Senat, la ZF Health & Pharma Summit '16.

„Ne place să ne îmbătăm cu apă rece. Vă recomand să studiaţi mecanismele de luare a deciziilor pentru că la ora actuală bine aţi venit in neo feudalism. Sistemul sanitar la ora actuală funcţionează ca sistemul feudal din Evul Mediu, unde se iau decizii, nu se discută şi se impun”, a spus Laszlo Attila, membru în comisia de sănătate din Senat.

Alte declaraţii ale senatorului Laszlo Attila:

„Nu vă recomand să utilizaţi cifrele din recensământul din 2009. A fost primul recensământ la vremea respectivă când am trecut la numărarea cetăţenilor, era o perioadă când se rediscutau posturile la nivel european, s-au făcut eforturi supraomeneşti pentru a ajunge la 19 - 20 de milioane de locuitori. Nu suntem atâţia.

Avem o lege a sănătăţii care a fost modificată de vreo 1.200 – 1.300 de ori în ultimii 11 ani şi nu s-au făcut corelările legislative cu celelate legi aferente. Nu cred ca există cineva în ţară care e la zi cu toate modificarile care au fost făcute sau care să spună care au fost argumentele care au dus la modificări.

Ce doresc pacienţii?

23% dintre pacienţi îşi doresc să fie curăţenie. Altă problemă semnalată a fost ca mâncarea sa fie comestibilă şi în concordanţă cu diagnosticul.

Pacienţii mai vor să se respecte programarea, să se explice ce urmează să li se întâmple pe perioada internărilor şi a analizelor. Toate acestea sunt în jur de 86% dintre problemele semnalate.

4% au fost problema că plătesc condiţiile, iar 14% s-au exprimat că n-au primit tratament corect sau nu l-au primit la timp. Am exclus această ultimă categorie pentru că nu toată lumea are pregătirea necesară şi aprecierile au venit foarte mult din modul de interacţionare cu medicii”.