McDonald’s a ajuns la 23 de cafenele. O treime din restaurante găzduiesc câte un McCafe

Autor: Cristina Roşca 15.09.2016
Lanţul american de restaurante de tip fast-food McDonald’s, prezent pe piaţa locală în sistem de franciză, a ajuns la 23 de cafenele în România la un total de 68 de restaurante. Astfel, unu din trei localuri are şi o cafenea care vinde produse de tip cofetărie alături de multe sortimente de cafea.
 
Cea mai recentă deschidere de cafenea a avut loc acum circa o săptămână în centrul comercial ParkLake din Titan, cel mai nou mall al Capitalei. Aici americanii au deschis un restaurant şi o cafenea, fiind prima cafenea din mall. Deschiderea unei cafenele într-un restaurant deja existent sau într-unul nou costă câteva zeci sau sute de mii de euro.
 
Compania are restaurante atât în malluri cât şi în spaţii stradale. Mai mult un al treilea format este cel drive-thru. În ceea ce priveşte divizia de cafenele, concurenţii McCafe sunt Starbucks, Gloria Jeans sau Brioche Doree. Cele trei se poziţionează şi pe acelaşi segment de preţ, adresându-se clienţilor cu venituri medii şi peste medie.