Mike Fries, CEO Liberty Global: Creşterea robustă din ultimele 6 luni ne motivează să rămânem în Europa Centrală şi de Est

Autor: Ioana Matei 15.09.2016

Grupul Liberty Global se confruntă cu un climat de bu­siness dur în Europa Centrală şi de Est, respectiv venituri foarte mici pe client şi o competiţie acerbă, însă creşterea „ro­bustă“ din ultimul semestru motivează operatorul să îşi con­tinue operaţiunile în regiune, a declarat Mike Fries, directorul exe­ctiv al gigantului telecom american, în cadrul unei întâlniri cu media.

Cu totul, operaţiunile din regiune generează venituri de peste un miliard de dolari şi un profit operaţional de câteva sute de milioane dolari pentru Liberty Global, fiind astfel unele importante pentru grup. „Operăm pe cinci pieţe din Europa Centrală şi de Est, aceste businessuri generează un profit operaţional (EBITDA) de circa 400 de milioane de euro la venituri de peste un miliard de euro, deci este o regiune importantă pentru noi, una în care avem o experienţă de 25 de ani, în care am făcut primele investiţii în anii ‘90“, a declarat Fries.

El a menţionat în acest context şi situaţia din România, unde compania vinde - a spus el - la tarife cu 75% mai mici decât cele din Olanda aceleaşi servicii, livrate printr-o reţea cu o tehnologie similară. „Pachetele pe care le primeşti în România - pentru 4-5-6 euro, echivalează cu cele care costă 160 de dolari în America. Facem tot ce putem ca să menţinem relaţia preţ - venit per client sănătoasă, dar acest lucru este destul de dificil, în condiţiile în care noi primim cu 75% mai puţin decât în Olanda pentru aceeaşi tehnologie, parte din cauza competiţiei, parte din cauza aspectelor demografice“.