„Angajaţii trebuie să meargă cel puţin o dată la şase luni la un interviu de angajare, ca să le fie mai uşor când se decid să îşi schimbe locul de muncă“

Autor: Mihaela Pascari 16.09.2016

Proba de foc pentru tinerii care sunt în căutarea unui loc de muncă este interviul de angajare, iar pentru a înţelege ce presupune un job într-o altă companie sau ce caută alte organizaţii tinerii trebuie să meargă cel puţin o dată la şase luni la un interviu de angajare, a spus Tibi Borza, cofondator al firmei cu activităţi în domeniul resurselor umane MindOFF.

„Sfatul meu pentru tinerii angajaţi este să meargă la interviuri de angajare cel puţin o dată la şase luni la diverse companii. Nu trebuie neapărat să accepte oferta, mai degrabă să vadă ce se întâmplă în alte companii şi pe piaţa muncii. Astfel, le-ar fi mai uşor atunci când se decid să îşi schimbe locul de muncă“, a explicat Tibi Borza.

De asemenea, în opinia lui, este normal ca un tânăr să îşi dorească un alt loc de muncă după o perioadă scurtă de timp petrecută într-o companie, însă în CV-ul candidatului nu trebuie să existe perioade în care nu activează pe piaţa muncii.

„Recomandarea mea este ca un angajat să nu îşi dea demisia de la actualul loc de muncă până când nu şi-a făcut o listă cu 5-10 companii unde ar vrea să se angajeze, ce îşi doresc acele companii, care sunt perioadele în care recrutează, altfel riscă să stea acasă, iar perioada moartă în CV este un semn de întrebare pentru recrutor.“ El mai spune că abia după un an într-o organizaţie un tânăr poate înţelege care sunt responsabilităţile şi rolul lui în companie. „Este bine să îşi schimbe locul de muncă, chiar dacă a stat pe o poziţie doar un an, e normal ca la 20 de ani să vrei să îţi schimbi frecvent jobul. Sub un an într-o organizaţie, din partea recrutorului vine intrebarea de ce ai schimbat locul de muncă, iar sub şase luni încă nu prea înţelegi cu ce se mănâncă jobul“, a spus Tibi Borza.

Legat de reţinerea angajaţilor şi creşterea nivelului de performanţă, companiile trebuie să investească mai mult în cursuri de dezvoltare personală, având în vedere că majoritatea companiilor se axează pe cursuri şi traininguri specializate pentru poziţia actuală a angajatului.

„Orice ar face companiile, tinerii oricum o să-şi schimbe locul de muncă. Aş lucra mai mult pe partea de dezvoltare personală a angajatului pentru a-l păstra în organizaţie. Companiile investesc mai mult în cursuri specifice jobului, însă tinerii pentru a performa au nevoie şi de o investiţie în dezvoltarea lor personală.“