IKEA mută afacerea în mediul online. Gigantul a mai deschis 19 puncte de lucru click-and-collect

Autor: Lorena Cornea 17.09.2016
Cel mai mare retailer de mobilă din lume şi-a deschis mai multe magazine de tip click-and-collect în anul fiscal 2016 decât magazine tradiţionale, schimbând strategia de marketing şi expansiune a companiei, potrivit The Wall Street Journal.
 
„Aceasta (deschiderea magazinelor click-and-colect) face parte din trecerea totală a magazinelor IKEA, de la un retailer tradiţional de cărămidă şi mortar la un retailer multilateral”, a declarat CEO-ul Peter Agnefjall.
IKEA a vândut produse în valoare de 38,4 mld. de dolari în decursul unui an, cu 7.1% mai mult decât în anul precedent, iar vânzările au crescut cu 4,8%.
 
Suedezii au mers pe acelaşi model de câteva decade, cu magazine gigant la periferiile oraşelor, menite drept showroom-uri, depozite, dar şi restaurante. IKEA şi-a deschis primul magazin de acest tip în 1958, în satul suedez Almhult, astfel desciperind că oamenii erau dispuşi să parcurgă distanţe semnificative pentru a vizita magazinul.
 
Dar cum în ziua de azi comerţul electronic creşte din ce în ce mai mult ca unealtă de vânzări, IKEA a început să îşi concentreze atenţia asupra magazinelor de tip click-and-collect - dar amplasate în oraşe. Clienţii pot comanda dintr-o anumită gamă de produse şi colecta un număr limitat de produse, iar experţi în domeniu sunt prezenţi în magazine pentru a oferi ajutor clienţilor care vor să îşi remobileze casa sau să facă o achiziţie mai mare. 
 
Din Spania în 2015, IKEA s-a extins acum cu magazine click-and-collect în peste 11 ţări, câteva dintre ele având şi cafenele.
În ultimii ani, compania suedeză s-a concentrat mai mult pe afacerea cu mâncare, atrăgând astfel clienţi, a declarat Agnefjall. Vânzările din restaurantele IKEA reprezintă aproximativ 5% din încasările totale ale gigantului.
 
Anul acesta, IKEA a deschis încă 19 magazine de tip click-and-collect, cu 16 mai multe decât cele deschise în 2015. CEO-ul companiei a spus că aceste magazine testează de fapt popularitatea şi nevoia pentru anumite produse, pentru a şti care ar trebui să fie în permanenţă pe stoc, dar şi care locaţii sunt mai vizitate, raportându-se la factori precum distanţa de magazinele tradiţionale, potrivit The Wall Street Journal.
 
Suedezii au deschis încă 12 showroomuri anul acesta, mai puţine cu unul faţă de anul trecut, iar vânzările online reprezintă 4% din vânzările totale acum, în creştere faţă de 3% anul trecut. Compania va investi şi în reţeaua sa de distribuţie şi livrări, a mai declarat Agnefjall.
 
IKEA doreşte să ajungă la vânzări anuale de 50 mld. de euro până în 2020. În anul fiscal 2016, acestea au crescut cu 7,9%, în comparaţie cu 8,9% în anul precedent. IKEA urmează să deschidă magazine şi în India şi Serbia anul viitor.