Profilul clientului de servicii spa: omul stresat şi ocupat, cu venituri peste medie, care îşi petrece timpul la birou şi nu face mişcare zilnică

Autor: Georgiana Călin 22.09.2016

Profilul consumatorului de spa este omul ocupat şi stresat al secolului 21, spune Roxana Vişan, director al Orhideea Spa, unul dintre cele mai mari centre de wellness & spa din Capitală.

„Din păcate, românii abia se aco­mo­dează cu serviciile de spa şi rela­xare, însă nu au un comportament stabil în achiziţionarea serviciilor”, adaugă Ro­xana Vişan. Profilul consu­ma­torului de spa este omul ocu­pat şi stresat, cu veni­turi peste medie, care acordă atenţie calităţii vieţii pe care o duce, tocmai de aceea „în jur de 90% dintre clienţii noştri sunt corporatişti, hăituiţi de viaţa profesională, care petrec majoritatea timpului pe scaun şi care nu fac mişcare zilnică”.

La Orhideea Health & Spa consu­ma­torul este de două tipuri: individual, care se prezintă la centru cu o frecvenţă medie de o dată pe săptă­mâ­nă şi chel­tuieşte undeva la 150 lei pe vizită, şi con­su­matorul - membru al centrului, care vine de 2–3 ori pe săptă­mână şi chel­tuieşte pe lună undeva la 350-400 de lei, bene­ficiind nelimitat de acces în tot centrul.

Un masaj de rela­xare de 30 de minute este 85 de lei, iar cel terapeutic de 60 de minute costă 200 de lei. „Dacă vorbim de ritualuri spa sau tera­pii mult mai complexe, şi aici preţurile diferă”, spune Roxana Vişan. „Pot spune că ser­viciile mai scumpe sunt cele perso­na­li­zate. Mă refer aici la cursurile de per­sonal training nataţie, fitness şi kine­to­te­ra­pie. Se lu­crea­ză 1 la 1: ins­truc­tor/ki­ne­tote­rapeut - cli­ent, totul este per­so­nalizat pen­tru fiecare client în parte”. Orhi­deea Health & Spa are o supra­faţă de peste 3.000 mp, dar în august com­pa­nia a anun­ţat o in­vestiţie de 300.000 de euro în des­chi­derea unei noi săli de fitness şi în ex­tinderea spa-ului.

Centrul spa se află în cadrul com­ple­xului rezidenţial Orhideea Gardens, dez­voltat de omul de afaceri Daniel Piţurlea.

Investiţia în acest centru spa s-a ridicat la circa 3,5 milioane de euro şi a fost realizată de Dragoş Penca după ce a vândut în 2010 către fondul spaniol GED acţiunile pe care le deţinea la agenţia de turism online Paravion, companie pe care o conducea alături de alţi doi parteneri. Anul trecut, centrul spa a avut venituri de circa 3 milioane de lei, potrivit oficialilor Orhideea Health&Spa.

Orhideea Spa activează pe o piaţă a spa-urilor de 6 milioane de euro şi aproape 150.000 de clienţi. În România, cele mai multe spa-uri se găsesc în hotelurile de cinci stele, dar sunt şi câteva centre spa independente. Printre antreprenorii care mai deţin centre spa se numără şi Liliana Paraipan. Compania ei operează centrele Eden Spa, unul în zona Primăverii, care se întinde pe o suprafaţă de circa 350 de metri pătraţi dar şi o unitate în cadrul Grand Hotel Continental, hotel de cinci stele de pe Calea Victoriei, controlat de Radu Enache.