ZF Live. Florin Stoian, Yellow Menu: Avem 5.000 de clienţi activi şi afaceri de peste 0,5 mil. euro

Autor: Bianca Dorobanţu 26.09.2016
Yellow Menu, o aplicaţie prin care se livrează zilnic  între 160 şi 190 de comenzi  de mâncare premium pentru locuitorii Capitalei, a ajuns la o cifră de afaceri de peste 500.000 de euro, a spus Florin Stoian, fondatorul Yellow Menu, în cadrul ZF Live.
 
„Suntem de un an pe piaţă şi am ajuns la peste 5.000 de clienţi activi, 35.000 de comenzi şi la o cifră de afaceri de peste 500.000 de euro, doar din livrările pe prânz, între 11.00 şi 15.00”.
 
Yellow Menu îşi propune să repoziţioneze conceptul de food delivery, potrivit fondatorului. Comanda se poate plăti doar online, prin intermediul cardului.
 
„Este un serviciu de mâncare premium prin care educăm bucureşteanul că poate mânca mai bine în mod simplu, printr-o aplicaţie. (…) În fiecare zi sunt disponibile preparate noi, fiind un serviciu prin care se  repoziţionează piaţa şi conceptul de food delivery. Noi încercăm să aducem mâncarea premium livrată la condiţii peste media din piaţă”.
 
De asemenea, din luna septembrie Yellow Menu a lansat şi un serviciu de livrare a cinei, în afară de prânz, între 18.00 şi 21.00. „Resursele sunt destul de limitate, încercăm să aducem o altă soluţie pentru omul de business, care este aglomerat. Încercăm să oferim clientului ce nu are – timp.”
 
Comenzile se pot plasa şi cu o seară înainte pentru ziua următoare, fiind livrate în intervalul de timp respectiv, a mai spus Stoian. Costul unei comenzi medii este de 80-90 de lei şi creşte odată cu lansarea serviciului de livrare a cinei. 
 
Yellow Menu are în total 40 de angajaţi, de la şoferi, angajaţi în call-center, customer care, la bucătari profesionişti, a mai spus fondatorul aplicaţiei.
 
Aplicaţia are costuri operaţionale în valoare de 30.000 de euro pe lună şi generează venituri numai prin plata cu cardul, fiind astfel o nişă îngustă, a mai spus Florin Stoian.
 
 „Estimăm ca la un an să ajungem la breakeven”
 
Plasarea comenzii se poate face după crearea unui cont de utilizator cu date de contact. De asemenea, aplicaţia îi spune utilizatorului în timp real în ce status se află comanda. Timpul estimat pentru durata unei comenzi este de 30 de minute.
 
Profilul clientului care foloseşte aplicaţia Yellow Menu pentru a-şi lua prânzul sau, mai nou, şi cina, este omul de business, din categoria middle-management, care este în criză de timp şi trebuie să ştie momentul exact în care soseşte comanda.
 
„Încercăm să schimbăm modul în care lumea priveşte mâncarea, poţi să mănânci mâncare de 5 stele fără să fie nevoie să pleci de acasă”.
 
Fondatorul aplicaţiei mai spune pentru un bucătar-chef care găteşte pentru utilizatorii Yellow Menu poate avea un salariu de 3.500 de euro.
 
„Am plecat de la premisă să oferim lucruri de calitate. Degeaba avem un  progrmator cu soluţia tehnică, dacă mâncarea nu e ceea ce trebuie să fie. Am încercat să luăm oameni de top. Am ales profesioniştii. Educăm atât clientul să mănânce mai bine, cât şi proprii noştri oameni”.
 
Totodată, Florin Stoian mai spune că se confruntă cu  problema a forţei de muncă, atât calificată, cât şi necalificată.
 
„Nu pentru că nu sunt job-uri, ci este foarte multă neseriozitate din partea candidaţilor. Plăteşti un anunţ cu câteva sute de euro, stabileşti interviul, a doua zi nu mai vine nimeni. Este o piaţă destul de prost reprezentata în Bucureşti. Este greu să gaseşti oameni buni, indiferent de palier”.
 
De asemenea, ambalajele în care este livrată mâncarea clienţilor sunt de o calitate superioară, importate din America. „Permit livrarea la aceleaşi standarde ca şi cum ar ieşi din bucătărie”, a mai spus Stoian.
 
 
 
Ce a mai spus Florin Stoian, fondatorul Yellow Menu, la ZF Live:
 
- Clienţii lasă bacşiş prin aplicaţie, pe care noi îl dăm şoferilor în mod legal, plătind TVA
 
- Folosim acelaşi operator de plăţi ca Uber, platforma este simplă, clientul îşi înregistrează cardul o singură dată
 
- Putem vinde businessul oricând este oferit un preţ corect
 
- Am investit 300.000-320.000 de euro şi investim constant
 
- Avem planuri să plecăm cu produsul la Berlin în prima parte a anului, apoi tatonăm pieţe din SUA