ZF Live. Bogdan Georgescu, Bookster: Am depăşit 1 milion de euro venituri şi am intrat pe break-even. Noi suntem un Netflix, dar pentru cărţi

Autor: Cristina Bellu 29.09.2016
♦ „Biblioteca pentru corporatişti“ are 30.000 de abonaţi de la 200 de companii ♦ Am avut o ofertă de cumpărare din America de câteva milioane de euro, dar nu am vrut să vindem ♦ Corporatiştii citesc mai mult decât credem noi. ♦ „Oscar şi Tanti Roz“, printre cele mai căutate cărţi
 
Bookster, biblioteca pentru corporatişti dezvoltată acum trei ani de doi antreprenori români, şi-a propus să atragă 1.000 de abonaţi noi pe lună şi să ajungă la 40.000 de abonaţi într-un an de zile, potrivit lui Bogdan Georgescu, unul dintre fondatorii afacerii.
 
„Serviciul a fost lansat în urmă cu trei ani, în 2013. În primele luni de funcţionare am avut patru companii abonate (Banca Transilvania, ING, Vodafone şi Ernst & Young - n. red), iar astăzi am ajuns să avem în portofoliu 200 de companii. Ne apropiem de 50.000 de cărţi în bibliotecă şi 30.000 de abonaţi. Ţinta nostră este să atragem 1.000 de abonaţi noi pe lună şi să ajungem la 40.000 de abonaţi într-un an de zile.“
 
Potrivit antreprenorului, businessul a mers de la început pe ideea de a lucra cu oamenii care vor să citească. „Este ca în cazul Netflix, care în baza unui abonament lunar îţi dă acces la filme. Aşa şi noi dăm acces la cărţi în baza unui abonament de aproximativ 4 euro pe lună.“
 
Biblioteca include cărţi, articole, studii de caz şi materiale video, titlurile fiind oferite exclusiv angajaţilor companiilor cu care Bookster are parteneriat. Abonamentul include accesul nelimitat la toate produsele, precum şi livrarea şi preluarea cărţilor de la sediul companiilor şi se plăteşte doar pentru conturile active.
 
Abonaţii Bookster provin din companii precum Banca Transilvania, UniCredit Leasing, ING Bank, Vodafone România, Orange, Rompetrol, EY România, Regina Maria, Colliers, PeliFilip, Corporate Office Solutions sau PRAS Consulting.
 
Cititorii sunt ajutaţi prin recomăndări personalizate să-şi crească zona de interes. „Oamenii au început să aibă încredere în recomandările noastre. Aceste recomandări se fac cu ajutorul unui algoritm care încearcă să înţeleagă profilul fiecărui utilizator în parte şi să-i facă recomandări în funcţie de acest profil.“
 
„Încercăm să le facem recomandări în funcţie de ce le place, dar şi de ce au nevoie“, spune Bogdan Georgescu.
 
În momentul de faţă aproximativ 100.000 de angajaţi au acces la cărţile Bookster.
 
Anul acesta compania a participat la un accelerator de start-up-uri din America (500 Stratups- n. red.) în vederea extinderii afacerii pe piaţa americană. „După ce am fost acceptaţi şi am trecut de primele interviuri, ne-am oprit la ultima rundă de negocieri pentru că au pus condiţia să cumpere o parte din acţiunile din România. Deocamdată nu avem în plan să vindem afacerea locală. „
 
Pentru anul acesta Bookster estimează venituri de 1 milion de euro cu o marjă de profit de 10%.
 
„Până anul trecut au fost făcute investiţii de un million de euro, anul acesta am ajuns pe zero şi sperăm ca până la sfărşitul anului să facem un mic profit. Estimăm venituri de 1 mil. de euro cu o marjă de profit de 10%“.
 
Potrivit acestuia, estimările interne situează valoarea companiei la aproximativ 5 mil. euro. „Ne gândim la listarea pe bursă, dar deocamdată aşteptăm să ajungem mai întâi la 50.000 de abonaţi.“