Care asigurători mizează cel mai mult pe vânzarea de poliţe prin reţeaua proprie şi care depind mult de brokeri

Autor: Anelis Baciu 04.10.2016

Allianz-ŢiriacGroupama şi Generali sunt companiile locale de asigurări care vând cel mai mult prin agenţii proprii, aproximativ 47%-42% din primele brute subscrise în prima jumătate a anului, fiind în cazul celor trei asigurători rezultatul reţelei proprii de vânzări, potrivit calculelor ZF pe baza datelor Autorităţii de Suprave­ghe­re Financiară (ASF).

Allianz-Ţiriac, care are cea mai mare reţea proprie de vânzări, a emis poliţe în valoare de 595 mil. lei întervalul ianuarie-iunie a acestui an, dintre care 279 mil. lei au fost contracte încheiate de agenţii proprii, adică mai puţin de ju­mă­ta­te din afacerile totale, restul venind prin intermediul brokerilor.

La polul opus, companiile care au preferat să mizeze mai mult pe ajutorul bro­kerilor sunt Euroins şi City Insu­rance. Cei doi asigurători specializaţi pe seg­mentul asigurărilor auto obligatorii (RCA) se bazează în proporţie de 97%, res­pectiv 90% pe afa­cerile aduse de bro­keri. De altfel, se ob­ser­vă că asigu­ră­torii care au o pondere mai ma­re a asigu­ră­ri­lor RCA în por­to­foliu au şi o pondere mai mare a vânză­rilor prin brokeri.