VIDEO ZF Live. Mihai Oprea, Optiela: Un antreprenor optician vrea să ajungă la 30 de magazine Optiela în zece ani. 60% din români au nevoie de ochelari, deşi numai 20% îi poartă acum

Autor: Cristina Bellu 06.10.2016
♦ Cu trei magazine în Bucureşti, compania estimează venituri de 1,2 mil. lei cu o marjă a profitului de 15%. ♦ 60% din români au nevoie de ochelari, deşi numai 20% îi poartă acum.
 
Piaţa de optică din România are un po­ten­ţial ridicat de dezvoltare în condiţiile în care aproximativ 60% din români ar trebui să poarte ochelari de vedere, potrivit lui Mi­hai Oprea, proprietarul magazinelor Optiela.
 
„Avem o populaţie majoritar îmbă­trânită. După 40-45 de ani apare presbiopia (scăderea puterii de focalizare a cristalinului la vederea de aproape - n. red.). 60% din  români ar trebui să poarte ochelari, fie pentru presbiopie, fie pentru alte afecţiuni. Există un potential foarte mare de creştere a pieţei de optică, dar problema este că nivelul de educaţie cu privire la sănătatea ochilor este foarte redus în rândul consumatorilor. Din păcate, doar 20% din românii care au probleme de vedere poartă ochelari în momentul de faţă“, a spus Mihai Oprea.
 
În 2014, valoarea totală a pieţei de retail de optică s-a ridicat la 140 de milioane de euro, dintre care 90 milioane de euro din segmentul ochelarilor de vedere (30 mi­lioane de euro - rame de ochelari, 60 mili­oane de euro - lentile), 2,5 milioane de euro ochelari de vedere gata făcuţi, 19 milioane de euro lentile de contact, 22 milioane de euro ochelari de soare şi restul din accesorii, potrivit unei analize efectuate de Sover Optica şi Patronatul Opticii Române.
 
Antreprenorul cu o experienţă de peste zece ani în executarea şi comercializarea ochelarilor, a deschis două magazine Optiela în ultimul an, după o investiţie totală de 100.000 de euro. „În ultimul an am deschis două magazine, după o investiţie de 100.000 de euro. Finanţarea a fost realizată în pro­porţie de 90% din cash flow-ul companiei şi 10% dintr-un împrumut bancar. În zece ani vreau să ajung la 30 de magazine pe piaţa locală.“ El spune că anul trecut Optiela a avut afaceri de 800.000 de lei, anul acesta estimând venituri de 1,2 mil. lei, cu o marjă de profit de 15%.
 
Piaţa de optică din România era de aşteptat să treacă anul trecut pentru prima dată pragul de 1 mld. lei, urmând astfel trendul ascendent din ultimii ani. Vânzările de ochelari de soare şi de vedere au crescut cu 20% în perioada 2010-2014, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piaţă Euromonitor.
 
Mihai Oprea a precizat că, în general, românii decid să-şi facă ochelari de citit la aproximativ doi ani după ce aceştia sesizează că au nevoie să mărească distanţa pentru a putea citi un text.
 
„Dacă nu porţi ochelari, efortul de acomodare al ochiului este constant şi permanent şi acest lucru duce la o îmbătrânire prematură a cristalinului. O dioptrie mare este corespunzătoare cu vârsta ochiului tău. Cu cât o dioptrie este mai mare, cu atât apropierea de patologie, de boală, este mai mare.“