Produsele alimentare, berea, medicamentele şi creditele ocupă „prime-time-ul“ televiziunilor

Autor: Bianca Dorobanţu 06.10.2016
Alimentele şi băuturile, in­dus­tria farma, serviciile bancare şi nebancare, dar şi cosmeticele sunt în topul celor mai frecvente recla­me difuzate luni seara în prime-time pe trei dintre cele mai ur­mărite posturi de televiziune din Ro­mânia, cu un număr de 104 apa­riţii dintr-un total de 198 de reclame difuzate. Astfel, din totalul reclamelor difuzate în intervalul orar 20.00-22.00 luni seara, 42 au fost reclame la ali­mente şi băuturi, ocupând cea mai mare parte, dintre care o pondere mai mare s-a remarcat la bere (11 reclame), urmate de 34 de reclame la produse din industria farma şi retail farma, 15 reclame la servicii din industria bancară şi nebancară şi 13 la cosmetice.

Frecvenţa mai ridicată a recla­melor difuzate pe TV în această perioadă, la orice fel de produse, în general, este explicată prin faptul că perioada campaniilor de co­municare pentru acest canal începe la jumătatea lunii septem­brie pentru majoritatea companiilor, spune Diana Minea, director client service ICON Advertising, agenţie care oferă servicii integrate de co­municare.

Cea mai „aglomerată“ pe­rioadă este cea din preajma sărbă­torilor, când companiile se pro­movează puternic, până după Anul nou. În luna ianuarie se va înregistra o frecvenţă scăzută a reclamelor, iar din luna februarie se va vedea din nou o creştere, a mai spus Diana Minea.

În ce priveşte industria ali­men­tară, una dintre cele mai prezente companii în prime-time luni seara este Agricola Bacău, fiind unul dintre cei mai importanţi ju­cători de pe piaţa cărnii din Ro­mânia. Grigore Horoi, pre­şe­din­tele grupului Agricola Bacău, spune că frecvenţa reclamelor se da­torează unui plan de comunicare integrată, acesta fiind al treilea an de promovare pe toate canalele media, nu doar la TV.