Afacerile Carrefour au crescut cu 14% în S1 2016, deşi francezii au deschis doar un hipermarket
Mai mulţi retaileri, printre care şi Kaufland, liderul pieţei, au postat creşteri de două cifre în prima jumătate a anului, potrivit datelor publice.
Carrefour România, compania care operează hipermarketurile Carrefour şi este responsabilă pentru alimentarea magazinelor de proximitate în franciză deschise sub brandurile Express şi Contact, şi-a majorat afacerile în primele şase luni din acest an cu 14%, până la 2,6 mld. lei.
Această companie este cea care încasează şi taxele de franciză. Fiecare magazin Carrefour Express sau Contact este operat în sistem de franciză de un antreprenor local, deci de o companie diferită. Carrefour România este însă cea care alimentează magazinele cu marfă, iar preţul final la raft este stabilit de antreprenorii francizaţi, care îşi stabilesc singuri adaosul comercial.
La jumătatea anului Carrefour avea în România 29 de hipermarketuri şi 53 de magazine de proximitate, 43 în zona urbană sub brandul Express şi 10 în zona rurală sub brandul Contact. Comparativ cu un an în urmă, numărul de hipermarketuri a crescut cu unul la fel şi numărul de magazine de proximitate. Totuşi, au ajuns la maturitate alte magazine deschise anterior.