Interviu exclusiv ZF cu Liudmila Climoc, noul CEO al Orange: Pariul nostru pe următorii ani este expansiunea puternică pe fix. Pachetele fix-mo­bil reprezintă o prioritate "strate­gică", nu doar o lansare de bifat pe agendă.

Autor: Adrian Seceleanu 10.10.2016

Obiectivul strategic al Orange pentru Ro­mânia este ex­pan­­siu­nea din zona de telefonie mobilă - pe care o domină de peste 12 ani - şi către noul segment, aflat într-o creştere exponenţială, al pachetelor de comunicaţii fix-mobil, unde compania are ambiţia de a deveni un jucător „de referinţă“.

Planul de atac al Orange pe noul seg­ment porneşte de la poziţia puter­ni­că pe care compania o are pe seg­men­tul mobil: peste 4,5 mi­lioa­ne de abo­namente, cu peste 1 mi­lion de con­trac­te mai mult faţă de Voda­fone şi mai mult decât du­blu faţă de por­to­fo­liul Telekom sau RCS&RDS, a de­cla­rat într-un in­ter­viu exclusiv pen­tru ZF Liudmila Climoc, care a pre­luat în mai condu­ce­rea operaţiu­nilor  Orange.

Ea afirmă că pachetele fix-mo­bil reprezintă o prioritate strate­gică, nu doar o lansare de bifat pe agendă.

Pe piaţa telecom, cu o valoare estimată la 3,4 mld. euro în 2016, ri­va­lii Orange pe segmentul fix-mobil sunt grupul Telekom - care a acu­mu­lat 0,3 mil. clienţi pen­tru aces­te pa­che­te în aproape 2 ani - şi RCS& RDS, care atacă cu o agre­si­vi­tate extremă zona mobilă folo­sindu-se de poziţia de forţă de pe cablu TV şi net fix.

Piaţa de servicii fixe are o valoare de peste 1,2 mld. euro.

Orange - care are anual venituri de 1 mld. euro din vânzarea de ser­vicii de telefonie mobilă (şi tele­foa­ne) către 10 milioane de clienţi şi de televiziune prin satelit către 300.000 de abonaţi - a intrat în competiţie pe seg­mentul de pachete convergente prin­tr-un contract care îi oferă acces la reţeaua de fibră optică din me­diul urban a rivalilor de la Tele­kom, fără a avea propria reţea fixă. Este suficient acest con­tract?

„Eva­luăm orice posibili­tate şi toate opor­tunităţile care sunt sau care pot să apară. (...) Nu ne vom opri aici.“