Interviu exclusiv ZF cu Liudmila Climoc, noul CEO al Orange: Pariul nostru pe următorii ani este expansiunea puternică pe fix. Pachetele fix-mobil reprezintă o prioritate "strategică", nu doar o lansare de bifat pe agendă.
Obiectivul strategic al Orange pentru România este expansiunea din zona de telefonie mobilă - pe care o domină de peste 12 ani - şi către noul segment, aflat într-o creştere exponenţială, al pachetelor de comunicaţii fix-mobil, unde compania are ambiţia de a deveni un jucător „de referinţă“.
Planul de atac al Orange pe noul segment porneşte de la poziţia puternică pe care compania o are pe segmentul mobil: peste 4,5 milioane de abonamente, cu peste 1 milion de contracte mai mult faţă de Vodafone şi mai mult decât dublu faţă de portofoliul Telekom sau RCS&RDS, a declarat într-un interviu exclusiv pentru ZF Liudmila Climoc, care a preluat în mai conducerea operaţiunilor Orange.
Ea afirmă că pachetele fix-mobil reprezintă o prioritate strategică, nu doar o lansare de bifat pe agendă.
Pe piaţa telecom, cu o valoare estimată la 3,4 mld. euro în 2016, rivalii Orange pe segmentul fix-mobil sunt grupul Telekom - care a acumulat 0,3 mil. clienţi pentru aceste pachete în aproape 2 ani - şi RCS& RDS, care atacă cu o agresivitate extremă zona mobilă folosindu-se de poziţia de forţă de pe cablu TV şi net fix.
Piaţa de servicii fixe are o valoare de peste 1,2 mld. euro.
Orange - care are anual venituri de 1 mld. euro din vânzarea de servicii de telefonie mobilă (şi telefoane) către 10 milioane de clienţi şi de televiziune prin satelit către 300.000 de abonaţi - a intrat în competiţie pe segmentul de pachete convergente printr-un contract care îi oferă acces la reţeaua de fibră optică din mediul urban a rivalilor de la Telekom, fără a avea propria reţea fixă. Este suficient acest contract?
„Evaluăm orice posibilitate şi toate oportunităţile care sunt sau care pot să apară. (...) Nu ne vom opri aici.“