Românii au mai multe televizoare în casă decât aspiratoare sau frigidere

Ziarul Financiar 15.10.2016

Piaţa locală de televizoare va depăşi 1,4 milioane de uni­tăţi în 2016, cu 40% peste anul tre­cut, cel mai bun ritm de creş­tere de la criză în­coa­ce, în con­diţiile în care fami­liile au curaj să chel­tuiască iar pe bunuri de larg con­sum vă­zând că salariile cresc an la an cu peste 15%.

La 100 de gospodării sunt 145 de tele­vi­zoa­re, 81 de maşini de spălat rufe, 75 de fri­gi­dere şi 70 de aspiratoare. Compu­tere - PC-uri şi laptopuri - se vând 800.000 pe an. „Anul trecut piaţa s-a situat la circa un milion de unităţi, iar previziunile pentru 2016 sunt de 1,4 mi­lioane de uni­tăţi.

 În primele opt luni ale anului, piaţa de televizoare a crescut cu circa 40% din punct de vedere can­titativ şi cu 25% valoric faţă de aceeaşi pe­rioadă a anului trecut. Sunt multe as­pec­te care justifică majorarea, prin­tre care creşterea consu­mu­lui pe baza scă­de­rii cotei de TVA şi des­făşurarea Cam­pio­natului Mondial de Fot­bal“, a de­cla­rat pen­tru ZF Lucian Rădu­lescu, cluster head Sony Româ­nia şi Republica Mol­dova. Sony se numără printre primele cinci branduri premium de televizoare (cate­goria A) pe piaţa locală.