Unde îşi doresc studenţii români să lucreze. În topul preferinţelor sunt giganţi internaţionali din IT şi auto. „În general, studenţii români sunt orientaţi către viitor, astfel că salariul po­tenţial este mai important decât sa­la­riul actual sau cel de început"

Autor: Cristina Roşca 15.10.2016
Giganţii internaţionali din IT şi auto conduc topul celor mai doriţi angajatori în rândul studenţilor români. În top apar şi Dacia, OMV Petrom şi Banca Tran­sil­vania, trei dintre cele mai puternice branduri româneşti.
♦ Salariul potenţial, trainingurile şi siguranţa jobului sunt primele criterii luate în considerare. În contrapartidă însă, studenţii români nu pun accent pe leadership.
 
Giganţii internaţionali din IT şi auto conduc topul celor mai doriţi angajatori în rândul studenţilor români. În top apar şi Dacia, OMV Petrom şi Banca Tran­sil­vania, trei dintre cele mai puternice branduri româneşti.
 
Preferinţele diferă în funcţie de do­me­niul de studiu şi de sex. Astfel, stu­denţii de la facultăţile de inginerie au ales BMW pe primul loc cu 16,6% din voturi, în timp ce aproape unu din doi vi­itori IT-şti vrea să lucreze pentru Google. Studenţii de la ASE sau alte fa­cul­tăţi cu profil de business sau comerţ au ales pe primul loc compania ame­rica­nă Apple, care îşi face loc şi în top zece an­gajatori doriţi şi de cei care studiază la fa­cultăţi de inginerie sau IT, arată un stu­diu al Universum Global. Compania face de mulţi ani acest studiu pe pieţele dez­voltate din vestul Europei, iar înce­pând din 2016 a intrat şi pe piaţa locală. Acesta este astfel primul studiu pentru piaţa din România şi a avut la bază aproape 10.500 de studenţi de la 46 de uni­versităţi şi de la 136 de specialităţi.
 
Pentru Universum Student Re­search 2016 s-a respectat ponderea popu­laţiei pe sexe, astfel că 51% din res­pondenţi sunt femei, iar restul băr­baţi. Vârsta medie este de 21,7 ani, iar media anuală la facultate este de 7,5. Studenţii aşteaptă un salariu mediu de 587 de euro, în contextul în care salariul mediu la nivel de economie este de 440 de euro.
 
„În general, studenţii români sunt orientaţi către viitor, astfel că salariul po­tenţial este mai important decât sa­la­riul actual sau cel de început. Mai mult, contează şi trainingurile oferite de angajator, dar şi dezvoltarea profe­sio­nală ulterioară. Mai mult, siguranţa jobului este un alt aspect foarte important pentru ei. În contrapartidă însă, ei nu pun accent pe leadership”, spun analiştii Universum Global.
 
Studiul arată că indiferent de profilul de studiu – business, inginerie sau IT -, românii se orientează către angajatori străini, adevăraţi giganţi după cifra de afaceri şi totodată lideri pe pieţele lor.
 
 
 
Preferinţele diferă în funcţie de do­me­niul de studiu şi de sex. Astfel, stu­denţii de la facultăţile de inginerie au ales BMW pe primul loc cu 16,6% din voturi, în timp ce aproape unu din doi vi­itori IT-şti vrea să lucreze pentru Google. Studenţii de la ASE sau alte fa­cul­tăţi cu profil de business sau comerţ au ales pe primul loc compania ame­rica­nă Apple, care îşi face loc şi în top zece an­gajatori doriţi şi de cei care studiază la fa­cultăţi de inginerie sau IT, arată un stu­diu al Universum Global. Compania face de mulţi ani acest studiu pe pieţele dez­voltate din vestul Europei, iar înce­pând din 2016 a intrat şi pe piaţa locală. Acesta este astfel primul studiu pentru piaţa din România şi a avut la bază aproape 10.500 de studenţi de la 46 de uni­versităţi şi de la 136 de specialităţi.