ZF Live. Magda Ropotan, consultant în inovaţie: Companiile s-au birocratizat atât de mult, încât sabotează inovaţia

Autor: Bianca Dorobanţu 24.10.2016

Factorii care împiedică marile com­pa­nii să inoveze sunt birocraţia, dar şi lipsa unor mecanisme puse la punct astfel încât o idee „proaspătă“ să poată fi dusă la capăt şi să creeze un anumit produs sau un model de business dorit, a spus la ZF Live Magda Ropotan, con­sultant în inovaţie.

„Oamenii au dorinţa naturală de a con­tribui şi de a face lucruri, însă de obi­cei în organizaţii mari ne-am biro­cra­ti­zat mult, încât sabotăm inovaţia în inte­riorul organizaţiei, nu putem să ducem o idee la stadiul de produs şi să o lansăm în piaţă.“

Magda Ropotan lucrează pentru com­panii mari din afara ţării din do­menii precum retail, real-estate sau ser­vicii, care şi-au propus să creeze un pro­dus inovator.  „Nevoia lor a pornit din do­rinţa de a prinde cumva din urmă clienţii, care încep să depăşească nivelul de competenţă pe care îl are compania, în special pentru cele din domeniul non-tech. Unul dintre clienţii mei şi-a dorit să vină cu produse şi serviicii noi în zona de re­tail ca să ră­mâ­nă re­levant pentru clienţii săi.“