ZF Live. Magda Ropotan, consultant în inovaţie: Companiile s-au birocratizat atât de mult, încât sabotează inovaţia
Factorii care împiedică marile companii să inoveze sunt birocraţia, dar şi lipsa unor mecanisme puse la punct astfel încât o idee „proaspătă“ să poată fi dusă la capăt şi să creeze un anumit produs sau un model de business dorit, a spus la ZF Live Magda Ropotan, consultant în inovaţie.
„Oamenii au dorinţa naturală de a contribui şi de a face lucruri, însă de obicei în organizaţii mari ne-am birocratizat mult, încât sabotăm inovaţia în interiorul organizaţiei, nu putem să ducem o idee la stadiul de produs şi să o lansăm în piaţă.“
Magda Ropotan lucrează pentru companii mari din afara ţării din domenii precum retail, real-estate sau servicii, care şi-au propus să creeze un produs inovator. „Nevoia lor a pornit din dorinţa de a prinde cumva din urmă clienţii, care încep să depăşească nivelul de competenţă pe care îl are compania, în special pentru cele din domeniul non-tech. Unul dintre clienţii mei şi-a dorit să vină cu produse şi serviicii noi în zona de retail ca să rămână relevant pentru clienţii săi.“