Producător român, despre eşecul de la cel mai mare târg alimentar din lume: „Nu ştiu cine a dat cu piciorul în găleata cu lapte“

Autor: Roana Rotaru 21.10.2016

Participarea la târgurile agroali­mentare internaţionale este esenţială pentru ca producătorii români să îşi poată găsi piaţă de desfacere la export, potrivit lui Costin Lianu, expert în comerţ exterior, care pune eşecul României de la târgul alimentar SIAL pe lipsa unei agenţii funcţionale de promovare a produsului românesc.

„Noi avem nevoie de o agenţie de promovare a produsului românesc care să fie funcţională, care să aibă capacitate instituţională. Ne-am îndepărtat foarte mult de acest lucru în ultimii ani. O astfel de agenţie a existat, s-a desfiinţat, s-a reinventat, apoi a fost restructurată, redenumită etc.“, a declarat pentru ZF Costin Lianu, expert în comerţ exterior, care spune că în România activitatea de promovare a produselor româneşti la export nu este recunoscută ca activitate profesională. 

La SIAL, cel mai mare târg alimentar din lume organizat la Paris, standul ţării noastre, pentru care Ministerul Economiei a plătit peste 300.000 de euro, a rămas neamenajat, după ce firma care trebuia să se ocupe de acest lucru s-a retras din proiect. 

Târgul alimentar SIAL, Paris. Florin Irimescu, producător de produse din peşte din Suceava: „Ne-au dat vecinii de stand belgieni nişte mochete să nu-i facem de râs“