CSALB: Consumatorii cer restituirea comisioanelor, dar băncile încearcă să ocolească arbitrajul

Autor: Dan Straut 28.10.2016

Cele mai frecvente solicitări ale consumatorilor de servicii bancare vizează restituirea comisionului de risc aferent creditului şi rescadenţarea acestuia, arată datele prezentate  de Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Bancar (CSALB). Băncile refuză 80% din solicitări. Consumatorii mai solicită diminuarea ratelor lunare (apreciind că acestea au fost mărite de bancă în mod abuziv), returnarea comisionului de administrare, a comisionului de monitorizare ori a altor categorii de comisioane (care, potrivit acestora, au fost reţinute în mod nejustificat) sau restituirea sumei ce a rezultat din mărirea marjei dobânzilor în mod excesiv. Au mai fost solicitări şi pentru îngheţarea cursului valutar la data încheierii contractului de credit în franci elveţieni, declararea creditului ca fiind scadent anticipat, eliminarea unor clauze calificate de către consumatori ca fiind abuzive, ca şi radierea înregistrărilor din Biroul de Credit.