Piaţa de 1,4 mld. euro a serviciilor medicale private, „scena” pentru tranzacţii de zeci de milioane de euro. Fady Chreih, CEO Regina Maria: Odată cu dezvoltarea marilor jucători din top trei, presiunea pe jucătorii medii va fi şi mai mare – fie să vândă, fie să se nişeze doar pe anumite servicii foarte specializate
Autor:
Mirabela Tiron
31.10.2016
Fady Chreih, CEO Regina Maria: Odată cu dezvoltarea marilor jucători din top trei, presiunea pe jucătorii medii va fi şi mai mare – fie să vândă, fie să se nişeze doar pe anumite servicii foarte specializate. Sunt multe companii pe pierdere care încearcă de mult timp să se vândă, fără succes.
Piaţa serviciilor medicale private aproape s-a triplat în opt ani şi a ajuns la 6,5 miliarde de lei (1,4 miliarde de euro) în 2015, o evoluţie cu care „se pot lăuda” puţine industrii din România într-o perioadă marcată de o criză economică, de tăieri de salarii şi restructurări masive.
Creşterea pieţei şi gradul destul de mare de fragmentare au dus la o efervescenţă a achziţiilor, astfel că, potrivit calculelor ZF, în numai doi ani au fost semnate tranzacţii de 200 de milioane de euro. Toate aceste „mişcări” schimbă raportul de forţe între jucătorii din top 20, companii care controlează o treime din piaţă şi care au asigurat „felii” mai mari din acest sector operatorilor MedLife, Regina Maria, Affidea sau Diaverum, ce şi-au consolidat poziţia prin preluări.
„MedLife s-a dezvoltat 70% prin deschideri proprii şi 30% prin achiziţii, viitorul consolidării este reprezentat de mixul dintre cele două”, afirma Mihai Marcu, preşedintele MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private.