IKEA desenează primele trei oraşe pe harta extinderii: Timişoara, Braşov şi Cluj

Autor: Roana Rotaru 02.11.2016

IKEA, cel mai mare retailer de mobilă şi decoraţiuni din lu­me, care a intrat pe piaţa locală în anul 2007 cu magazinul din zona Băneasa din Capitală, va deschide la finalul lui 2018 al doilea magazin din Capitală, pe bulevardul Theodor Pallady, după o investiţie de 80 mil. euro şi în paralel caută terenuri pentru magazine în Timişoara, Braşov şi Cluj-Napoca.

„Sunt trei oraşe pe care le examinăm, în care căutăm te­re­nuri pentru magazine, şi anume în Timişoara, Braşov şi Cluj. Deocamdată suntem în faza de explorare. Sperăm să finalizăm proiectele până în 2021. Am ales aceste oraşe în funcţie de potenţialul pieţei, uitându-ne  la numărul de lo­cui­tori şi la puterea de cumpărare a acestora“, a spus Stefan Vanover­beke, retail manager al IKEA pentru Europa de Sud-Est.

Grupul suedez avea în august anul trecut 380 de magazine în 47 de ţări, iar planurile companiei sunt ca până în 2025 să mai deschidă 13 magazine în Europa, dintre care nouă în România.

Ţinta de nouă magazine pentru piaţa locală nu este însă nouă, ea a fost anunţată în octombrie anul trecut de reprezentanţii IKEA România, companie cu afaceri de 115 mil. euro în anul fiscal încheiat în august 2016, în creştere cu 21,5% faţă de anul precedent.

IKEA a vândut în anul financiar trecut peste 3 milioane de hotdogi.