Care sunt cele mai valoroase companii din lume. Apple tronează pe primul loc, în timp ce Google se uită cu gelozie şi urcă puţin câte puţin pentru a ”fura” coroana

Autor: Corina Zamfir 05.11.2016

În lumea afacerilor şi a investiţiilor, mărimea contează. Dacă ne uităm la cele mai valoroase companii listate la bursa de valori din Statele Unite ale Americii măsurate din punctul de vedere al capitalizării pe piaţă, vom descoperii că pe primele cinci poziţii întâlnim companiile care lucrează în domeniul tehnologic. Mai exact, Apple, Alphabet, Microsoft, Amazon.com şi Facebook sunt cele mai valoroase companii din lume, scrie foxbusiness.com.

Sectorul tehnologic reprezintă un teren fertil pentru dezvoltarea afacerilor inovative, iar companiile cu forţă competitivă puternică pot crea o valoare uriaşă pentru investitori într-o perioadă scurtă de timp.

Apple (625.9 miliarde de dolari) este cel mai valoros brand din lume, iar compania are un ecosistem unic de servicii şi aplicaţii care contribuie la formarea unei serii de clienţi loiali. Când vine vorba de diferenţă de brand, experienţă cu clienţii şi amprentă culturală, Apple este de neîntrecut.

Afacerea Google, Alphabet (553.9 miliarde de dolari), fondată în anul 1998, este atât de puternică încât este considerată un sinonim al căutării online, mulţi dintre consumatori folosesc expresia „googling” pentru informaţii. Compania deţine şapte servicii şi aplicaţii care au peste 1 miliard de utilizatori fiecare: Google Search, Android, YouTube, Gmail, Maps, Chrome şi Google Play. Nicio companie nu se apropie de Alphabet în ceea ce priveşte popularitatea în mediul online.

Microsoft (468.7 miliarde de dolari) se confruntă cu provocări din cauza tehnlogiilor în curs de dezvoltare, dar compania este una dintre cele mai de încredere şi mai respectate brand-uri printre clientela de bază, în special în sectorul corporaţiilor.

Valoarea companiei Amazon (380.2 miliarde de dolari) a crescut în mod spectaculos în acest an. Competitivitatea costurilor reprezintă un factor cheie în domeniul retail-ului, iar Amazon ştie să profite de acest lucru pentru a-şi satisface clienţii cu preţuri foarte mici.

La sfârşitul trimestrului doi al anului 2016, Facebook (379.8 miliarde de dolari) a avut 1.71 miliarde de utilizatori activi pe lună, crescând cu 15% de la an la an.