România, a treia ţară ca ritm de creştere pentru MOL din 2010, după Cehia şi Slovenia. Care au fost pariurile ungurilor în regiune?

Autor: Roxana Petrescu 07.11.2016
Grupul maghiar MOL a terminat pri­mele nouă luni ale anului cu o reţea formată din 1.975 de puncte de alimenta­re în contextul în care la finalul anului 2010 compania în care statul maghiar are în continuare un cuvânt greu de spus, controlând 25,2% din acţiuni, deţinea 1.558 de unităţi. România este piaţa în care MOL a bifat al treilea cel mai mare ritm de creştere în ceea ce priveşte numărul de staţii. Astfel, după investiţii în unităţi noi şi achiziţia unor rivali, MOL a devenit al treilea cel mai important jucător de profil într-un sector cu rulaje de circa 9,5-10 mld. euro anual.

Potrivit datelor aferente primelor no­uă luni ale anului, MOL a terminat pe­rioada menţionată cu 206 de benzinării în Ro­mânia. La finalul anului 2010 com­pania era prezentă prin 126 de puncte de ali­mentare, dar între timp MOL a con­tinuat investiţiile în reţea şi i-a scos pe itali­enii de la ENI din ecuaţia car­bu­ranţilor din România, preluându-le trep­tat toate staţiile.  Cu un avans de circa 63,5% în perioada analizată, România devine astfel a treia piaţă ca ritm de creştere pentru grupul MOL, primele două fiind Cehia şi Slovenia. În Cehia, MOL are acum o reţea formată din 306 benzinării în contexul în care în 2010 compania avea numai 26 de unităţi. În Slovenia, MOL a terminat primele nouă luni ale anului cu o reţea de 57 de unităţi, faţă de cele 18 cu care firma era prezentă în 2010.