Carrefour a deschis trei hipermarketuri în acest an, cel mai alert ritm după 2008

Autor: Cristina Roşca 18.11.2016

Retailerul francez Carrefour, prezent pe piaţa locală din 2001, a deschis în acest an trei hiper­marketuri, două în Capitală şi unul în Piatra Neamţ.

Acesta este cel mai alert ritm de expansiune pe segmentul hipermar­keturilor după 2008, ultimul an de boom economic. În perioada aceea toate lanţurile de hipermarketuri deschideau magazine pe bandă rulantă în contextul în care şi consumul creştea cu peste 10%.

În anii ce au urmat însă, criza financiară şi prudenţa consuma­torilor le-au modificat planurile. Totuşi, începând cu anul trecut consumul a început să îşi revină, iar macroeconomic România stă bine, de aceea şi retailerii încep din nou să deschidă magazine pe format mare.

Un hipermarket măsoară în medie între 5.000 şi 8.000 mp, însă poate ajunge şi la 13.000 mp, cu o ofertă de până la 60.000 de produse. Investiţia într-un astfel de magazin ajunge de până la 20 de milioane de euro, în cazul în care este ridicat de la zero pe terenul companiei. În cazul unui magazin în mall investiţia scade la circa 5-7 milioane de euro, potrivit celor mai recente date ZF.