Şeful L’Oréal România: Pariem pe retail propriu şi online şi vrem să fim lideri de piaţă până în 2018. „Motoarele de creştere viitoare sunt online-ul şi retailul propriu. Este un boom vizibil pe piaţa de machiaj începând cu acest an.“

Autor: Cristina Roşca 21.11.2016
Grupul francez L’Oréal, cel mai mare produ­cător de cosmetice din lume, şi-a bugetat să ajungă lider de piaţă în România până în 2018, spune Gilles Antoine, executivul care conduce opera­ţiu­nile locale. El mai precizează că mo­toarele de creştere viitoare ale L’Oréal sunt online-ul şi retailul propriu.

Cu afaceri de 284 de milioane de lei anul trecut, L’Oréal este al doilea jucător din piaţa de 3,5 mld. lei a produselor de cosmetică şi îngrijire, liderul fiind grupul american Avon.

Avon, care are un alt model de business faţă de L’Oréal, fiind specia­lizat în vânzări directe, a obţinut anul trecut afaceri de aproape 500 de milioane de lei.

„Anul 2016 a fost pentru noi unul foarte bun, de fapt a fost cel mai bun an de după 2008. Am simţit o accelerare a cererii, astfel că businessul L’Oréal are o creştere de două cifre (peste 10%, n.red.). Toate cele patru divizii au avut evoluţii peste aşteptări“, spune exe­cutivul francez care conduce businessul local al L’Oréal de aproape cinci ani.