Un datornic a câştigat 18.000 de euro prin concilierea oferită de Centrul de Soluţionare a Litigiilor Bancare
Autor:
Mediafax
01.12.2016
Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor din domeniul Bancar - CSALB - a soluţionat 27 de dosare şi a primit 200 de cereri de la consumatori în cele opt luni de când a devenit operaţional, a anunţat marţi conducerea instituţiei.
„Consumatorii au solicitat restituirea comisionului de risc, diminuarea ratelor, în general diminuarea eforturilor de plată.
Centrul a reuşit să diminueze aceste eforturi de la câteva sute de lei până la peste 18.000 de euro pe un contract de credit ipotecar“, a declarat Liviu Fenoghen, directrul CSALB.
Acesta a precizat că până în prezent cei care au apelat la procedura voluntară de soluţionare a litigiilor au solicitat doar concilierea, şi nu arbitrajul, pentru a putea oricând să renunţe la procedurile în derulare.
CSALB primeşte plângerile care vin din partea persoanelor fizice şi care vizează contractele de creditare, depozitele, operaţiunile de schimb valutar etc. Aceste contracte au fost încheiate cu bănci, IFN, case de credit, de ajutor reciproc sau de amanet.
Conciliatorii CSALB sunt experţi în domeniul financiar şi juridic, cu o experienţă de peste zece ani în domeniu.
Costul pentru un dosar asistat de CSALB este de 993 de lei, sumă care reprezintă cheltuielile cu imprimatele, onorariul conciliatorului, plus taxe şi impozite.