Primul proiect de infrastructură care ajută uzina Ford a fost finalizat la aproape 10 ani de la primele promisiuni ale Guvernului

Autor: Bogdan Alecu 08.12.2016

Guvernul României le-a promis americanilor de la Ford că vor realiza investiţii majore în infrastructura din jurul Craiovei pentru a permite optimizarea fluxului de camioane de la şi spre uzina auto, însă abia la aproape zece ani de la privatizare, Executivul a finalizat Centura de Sud. Proiectul fluidizează masiv traficul de camioane spre uzina Ford care pentru prima dată nu vor mai fi nevoite să traverseze Craiova. În 2007 şi 2008, guvernul condus la acea vreme de Călin Popescu Tăriceanu ca premier şi cu Ludovic Orban ca ministru al transporturilor le promitea americanilor autostradă până l Piteşti, centură de sud, chiar şi un pasaj în faşa uzinei pentru a fluidiza traficul de camione. De atunci nici guvernele conduse de Emil Boc sau Victor Ponta nu au realizat vreun proiect de infrastructură major care să ajute uzina Ford. 

Centura de Sud a Craiovei de măsoară numai 6,2 kilometri, însă statul român a „reuşit” să o construiască în mai bine de trei ani şi jumătate

Varianta Ocolitoare din Sudul Craiovei se desprinde din DN 6 (km  216Ă150) şi trece prin partea de Sud Est  a Craiovei  până la DN65( km 9Ă360) şi DC 87. Lucrările de construire a Centurii de Sud a Craiovei au fost efectuate de Asocierea S.E.C.O.L.- Societa Edile Construzioni e Lavori S.A. & SECOL România SRL & S.E.C.O.L. S.p.A.