Executiv P&G pe segmentul detergentului de rufe: Consumatorii români recuperează rapid distanţa faţă de restul Europei

Autor: Cristina Roşca 13.12.2016

Românii cheltuie anual 270 de milioane de euro pe detergent şi balsam de rufe, suma crescând accelerat de la an la an, spune Michalis Hamalellis (44 ani), director de marketing în cadrul diviziei de fabric care a gigantului american Procter & Gamble.

P&G este prezent pe piaţa locală de profil cu branduri precum Ariel, Tide sau Lenor şi se luptă cu alţi jucători internaţionali precum Unilever sau Henkel, dar şi cu mărcile private şi cu producătorii mai mici, români sau străini.

„Piaţa detergenţilor din România este estimată la peste 200 de milioane de dolari, iar cea a balsamului de rufe la mai mult de 70 de milioane de dolari, înregistrând o creştere remarcabilă an după an. Piaţa românească a produselor de îngrijire a ţesăturilor se dezvoltă accelerat, an după an, cu o creştere de 7,5% a valorii vânzărilor de detergenţi şi, respectiv de 13,3% a valorii vânzărilor de balsam, faţă de anul precedent”, spune managerul care este director în cadrul P & G de 15 ani.

Creşterea accelerată a pieţei de profil se datorează de fapt subdezvoltării ei, în contextul în care un român cheltuie în medie anual 10 dolari pe detergent şi 3,5 dolari pe balsam de rufe. Suma este suficientă pentru achiziţia unei pungi mari de detergent şi respectiv pentru achiziţia unei sticle de balsam de rufe, insuficient pentru a acoperi consumul dintr-un an.