Comerţul modern, la un pas de 2.000 de magazine. Profi, responsabil de jumătate din cele 240 de deschideri
Comerţul modern a ajuns la aproape 2.000 de magazine în acest an după ce au fost inaugurate 240 de unităţi sub mai multe formate, respectiv supermarketuri, hipermarketuri, magazine de tip discount sau cash & carry. Jucătorii din industrie au investit 220-230 de milioane de euro anul trecut doar în deschideri de magazine, potrivit estimărilor ZF. Acestei sume i se adaugă cele aproape 100 de milioane de euro plătite de Carrefour pentru Billa.
Lanţul de supermarketuri Profi, care a fost preluat recent de către fondul de investiţii Mid Europa Partners, a deschis în acest an peste 130 de magazine, ajungând la circa 500 de unităţi. Retailerul a devenit pentru al doilea an consecutiv campionul expansiunii, deschiderile pe bandă rulantă având loc în contextul în care compania şi-a schimbat acţionarul acest an.
Profi este singur responsabil pentru mai bine de jumătate din toate deschiderile din comerţul modern local în 2016. La polul opus, patru reţele nu au deschis în acest an niciun magazin nou. Mai mult, reţeaua Billa a dispărut de pe piaţă după ce a fost preluată de către francezii de la Carrefour.