Comerţul modern, la un pas de 2.000 de magazine. Profi, responsabil de jumătate din cele 240 de deschideri

Autor: Cristina Roşca 22.12.2016

Comerţul modern a ajuns la aproape 2.000 de ma­ga­zine în acest an după ce au fost inaugurate 240 de unităţi sub mai multe formate, respectiv supermarketuri, hiper­mar­ke­turi, magazine de tip discount sau cash & carry. Jucătorii din in­dustrie au investit 220-230 de milioane de euro anul trecut doar în deschideri de magazine, potrivit estimărilor ZF. Acestei sume i se adaugă cele aproape 100 de milioane de eu­ro plătite de Carrefour pentru Billa.

Lanţul de supermarketuri Profi, care a fost preluat recent de către fondul de investiţii Mid Europa Partners, a deschis în acest an peste 130 de magazine, ajungând la circa 500 de unităţi. Retailerul a devenit pentru al doilea an con­se­cutiv campionul expansiunii, deschiderile pe bandă ru­lan­tă având loc în contextul în care compania şi-a schimbat acţionarul acest an.

Profi este singur responsabil pentru mai bine de jumă­ta­te din toate deschiderile din comerţul modern local în 2016. La polul opus, patru reţele nu au deschis în acest an niciun magazin nou. Mai mult, reţeaua Billa a dispărut de pe piaţă după ce a fost preluată de către francezii de la Carrefour.