Omul care a construit brandul Covalact înainte de SigmaBleyzer: „Lactalis a luat Covalact pentru poziţie pe piaţă, brand şi oameni“

Autor: Mădălina Dediu Panaete 22.12.2016
Lactalis, grupul francez care şi-a adăugat în portofoliu în mai puţin de un an liderul şi locul şapte din industria lacta­te­lor - Albalact şi Covalact - ar putea începe optimi­za­rea acti­vi­tăţii de pe plan local, lucru care ar putea să în­sem­ne chiar închiderea de fabrici, consideră foşti executivi din sector.

„Lactalis nu a luat Covalact pentru că nu îi trebuie, ci ca să-şi construiască o structură complementară şi să folo­seas­că infrastructura care la Covalact este foarte bună, inclusiv din punct de vedere tehnologic, ca poziţie pe piaţă, nume, per­sonal etc. (...) Că se mai poate închide ceva, este ade­vărat, dar când poţi să concentrezi producţia într-un loc este un aspect care trebuie luat în calcul“, a spus Ioan Bălan, fost director general şi acţionar al Covalact. El a vândut toate acţiunile (70%) Covalact către fondul de investiţii SigmaBleyzer în 2007 pentru circa şapte milioane de euro, con­form datelor de la acea vreme.

Ioan Bălan a condus producătorul de lactate din Co­vasna timp de 26 de ani, iar în 2009 a părăsit conducerea com­paniei. Recent, SigmaBleyzer a bătut palma cu gigantul fran­cez Lactalis pentru vânzarea Covalact, într-o tranzacţie esti­mată la 30-40 mil. euro, conform datelor din piaţă. Prac­tic, SigmaBleyzer a luat de 3-4 ori mai mult pe Covalact de­cât a dat în 2007. Tranzacţia dintre Lactalis şi Covalact va tre­bui însă să primească întâi acordul Consiliului Concurenţei.