Doar 17% din investiţiile în publicitate merg în online, faţă de peste 60% la TV, deşi consumul e egal

Autor: Ioana Nita 23.12.2016
Bugetele alocate de companii pen­tru promovarea în mediul online re­prezintă doar 17% din totalul in­ves­ti­ţiilor nete în publicitate, în timp ce pen­tru promovarea la tele­vizor pon­derea se ridică la peste 60%, cu toa­te că timpul mediul pe­trecut de uti­liza­to­rii pe ambele canale media este acelaşi.

Potrivit datelor Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT), bran­durile au alocat anul trecut 64% din bu­getul total destinat publicităţii în pro­movarea la TV şi 17% în pro­mo­­varea online, deşi în ultimii ani uti­­li­zatorii au început să petreacă la fel de mult timp pe internet ca la televizor. Mai exact, 25% din timpul mediu to­tal petrecut de consumatori pe cana­le­le media (TV, radio, OOH – publi­ci­ta­tea outdoor, presa scrisă şi inter­net) este alo­cat pentru vi­zio­­­­na­rea TV şi 24% pen­tru uti­li­zarea in­ternetului.

Piaţa locală de pu­blicitate a cres­cut anul acesta cu 10% faţă de 2015, la 366 mil. euro, po­tri­vit datelor agen­­ţiei de me­dia Ini­tia­tive. Din această su­mă, 240 mil. euro au fost in­ves­tite în publicitatea la TV şi 64 mil. eu­ro au mers către promovarea online, majoritatea către Google şi Facebook.