România va atrage mai mulţi turişti străini şi noi investiţii în hoteluri, iar companiile aeriene vor continua lupta acerbă pentru pasageri

Autor: Mădălina Dediu Panaete 04.01.2017

România devine din ce în ce mai vizibilă pe harta mondială a turismului, deşi bugetul de promovare turistică a fost anul trecut de doar 2 mil. euro. Atentatele teroriste îi fac pe vestici să se orienteze către ţări considerate mai sigure, aşa cum este România, astfel că şi anul acesta tendinţa de creştere a numărului de turişti străini se va menţine. Pe România vor paria şi companiile aeriene low-cost, care deja au anunţat că vor opera mai multe curse anul acesta.



Numărul de turişti străini, în creştere. Sosirile vizi­ta­torilor străini în Ro­mâ­nia vor continua să creas­că în acest an, după ce în pri­mele zece luni ale anului trecut (ulti­mele date disponibile) au ajuns la 8,8 mi­lioane, în creştere cu peste 10% faţă de perioada similară a anului pre­ce­dent, conform datelor INS. Ro­mâ­nia a început să fie tot mai vizibilă pe harta mon­dială a turismului şi datorită fap­tului că străinii renunţă la destinaţii mai puţin sigure, aşa cum este Turcia, şi se îndreaptă către ţări considerate a nu fi pe lista teroriştilor, cum este şi cazul Ro­mâniei. De asemenea, şi românii se vor orienta mai mult către vacanţe în ţară.

 

Mai mulţi pasageri pe aeroporturile din ţară

Odată cu creşterea numărului de tu­rişti străini, dar şi al românilor care călătoresc în străinătate, se va ma­jora şi traficul de pasageri de pe aero­por­turile din ţară. Deja, aero­portul in­ter­naţional Henri Coandă (Otopeni) a depăşit anul trecut 10 milioane de pa­sa­geri, în timp ce traficul tuturor aero­por­turilor din ţară este estimat de ZF la circa 15 milioane de oameni. În plus, cele mai mari companii aeriene au anun­ţat că vor opera noi rute anul acesta, ceea ce înseamnă mai mulţi pa­sa­geri.

 

Tarom va continua să piardă teren în faţa companiilor low-cost

Companiile low-cost vor continua în acest an să fie vedetele dezvoltării trafi­cului aerian local, în timp ce compania de stat Tarom va rămâne în spatele acestora având în vedere că ju­cători precum Wizz Air, Blue Air şi Ryanair au anun­ţat un nu­măr mare de noi rute în acest an. În plus, Tarom a pier­dut şi singurul seg­ment pe care activa ca singur ope­rator, cel al zbo­ru­rilor interne. Astfel, companiile low-cost vor acoperi în acest an 10 din cele 12 rute interne, iar compania de stat va rămâne sin­gurul operator doar pe două rute şi anume Bucureşti-Suceava şi Bucureşti-Satu Mare.