Primele mutări în sens invers: antreprenorii români cumpără magazine de la jucători internaţionali

Autor: Cristina Roşca 09.01.2017
Anul 2016 a adus în comerţul local cu dominantă alimentară două mutări surpriză, respectiv două tranzacţii prin care afaceri antreprenoriale româneşti au preluat magazine de la retailerii străini. Aceste mutări sunt sur­prinzătoare pentru că reprezintă primele mutări în sens invers, după ce în ultimii ani jucătorii internaţionali au fost cu ochii pe afacerile antreprenoriale româneşti după achiziţii.
 
Forţa financiară oferită de un grup şi poziţia puternică în piaţă au făcut ca lanţuri precum  Carrefour, Mega Image sau Profi să cumpere de-a lungul ultimilor 5-6 ani mai multe reţele de mici dimen­siuni construite de antre­pre­nori, printre acestea nu­mă­rându-se Luca, Adivin sau Pita. De altfel, antre­pre­norii din spatele celor mai mari jucători inde­pen­denţi din piaţă afirmă că au fost curtaţi de retailerii stră­ini. Unii dintre ei au cedat businessul invocând con­diţiile dificile din piaţă.