Primele mutări în sens invers: antreprenorii români cumpără magazine de la jucători internaţionali
Autor:
Cristina Roşca
09.01.2017
Anul 2016 a adus în comerţul local cu dominantă alimentară două mutări surpriză, respectiv două tranzacţii prin care afaceri antreprenoriale româneşti au preluat magazine de la retailerii străini. Aceste mutări sunt surprinzătoare pentru că reprezintă primele mutări în sens invers, după ce în ultimii ani jucătorii internaţionali au fost cu ochii pe afacerile antreprenoriale româneşti după achiziţii.
Forţa financiară oferită de un grup şi poziţia puternică în piaţă au făcut ca lanţuri precum Carrefour, Mega Image sau Profi să cumpere de-a lungul ultimilor 5-6 ani mai multe reţele de mici dimensiuni construite de antreprenori, printre acestea numărându-se Luca, Adivin sau Pita. De altfel, antreprenorii din spatele celor mai mari jucători independenţi din piaţă afirmă că au fost curtaţi de retailerii străini. Unii dintre ei au cedat businessul invocând condiţiile dificile din piaţă.