New entry în energie. Cum a depăşit outsider-ul RCS&RDS companii precum Enel sau Engie pe piaţa de energie concurenţială?

Autor: Roxana Petrescu 11.01.2017

Operatorul de telecom RCS&RDS, prin intermediul Digi Energy, compania cu care este activ pe piaţa locală a energiei, a ajuns într-un an să dirijeze circa 3,6% din volumele de energie tranzacţionate pe piaţa concurenţială, aceasta fiind cea mai puternică ascensiune înregistrată de un „novice“ al sectorului.

RCS&RDS avea la finalul perioadei analizate o cotă de 3,58% din piaţa concurenţială, adică din segmentul celor care au decis să-şi schimbe fur­nizorul de energie, potrivit datelor publicate în raportul pe primele nouă luni ale anului trecut realizat de Autoritatea Naţională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE). În aceeaşi perioadă din 2015, RCS&RDS nici măcar nu era menţionat în rapoartele Autorităţii pentru piaţa concurenţială, cel mai mare segment al pieţei energiei.

Cu această cotă de piaţă, RCS&RDS trece în faţa unor companii cu tradiţie în sectorul energetic aşa cum este cazul Enel Energie Muntenia, care avea după primele nouă luni ale anului trecut o cotă de 3,49%, sau ENGIE România, fosta GDF SUEZ Energy România, care a terminat perioada analizată cu o cotă de 2,28%.

Jucătorii tradiţionali din domeniul energetic sunt foarte bine ancoraţi în segmentul de consumatori casnici, de exemplu, dar s-au dovedit mai puţin mobili pe partea concurenţială, acolo unde au pierdut clienţi în favoarea unor competitori precum grupul Tinmar sau chiar RCS&RDS.