Planurile Profi pentru 2017: 200 de magazine noi şi primul miliard de euro afaceri
Lanţul de supermarketuri Profi, preluat la finalul anului trecut de către fondul de investiţii Mid Europa Partners, şi-a bugetat pentru acest an 200 de deschideri de magazine, ceea ce ar duce reţeaua la peste 700 de unităţi. Mai mult, compania şi-a bugetat şi o creştere a cifrei de afaceri cu 35-40%, în linie cu anii anteriori, astfel că businessul retailerului ar urma să depăşească pragul de 1 mld. euro cifră de afaceri.
„Pentru acest an targetăm alte 200 de magazine noi. Avem un buget de investiţii de circa 50 de milioane de euro, bani orientaţi cu precădere către extinderea reţelei şi dezvoltarea logistică“, spune Daniel Cîrstea, românul care conduce reţeaua de circa doi ani.
Planurile anunţate de Profi pentru 2017 sunt cele mai ambiţioase anunţate până acum de un retailer în contextul în care în anii anteriori toţi jucătorii din comerţul modern deschideau împreună un total de 200 de unităţi.
În 2016 Profi a deschis peste 130 de magazine noi, fiind campionul expansiunii şi fiind totodată responsabil pentru mai bine de jumătate din totalul deschiderilor de magazine din comerţul modern de anul trecut.
La finalul anului trecut lanţul de supermarketuri Profi a fost vândut de fondul de investiţii Enterprise Inverstors către un alt investitor financiar, Mid Europa Partners, în schimbul sumei de 533 mil. euro.
În momentul preluării noul acţionar a anunţat că vrea să continue expansiunea, amintind pragul de 1.000 de magazine, prag pe care niciun alt retailer nu l-a atins până acum.