Retailerul online CEL.ro a depăşit anul trecut pragul de 50 mil. euro, dar a crescut sub estimări

Autor: Adrian Seceleanu 17.01.2017

Corsar Online, compania care adminis­trează platforma cel.ro - al doilea magazin online cu profil IT&C de pe plan local - a înre­gistrat anul trecut o cifră de afaceri de 240 mil. lei (aproximativ 53 mil. euro), ob­ţi­nând astfel o creştere cu aproape 40% faţă de anul anterior, dar ratându-şi obiectivul enun­ţat în luna octombrie, de a obţine un avans de 50% şi un rulaj de 260 mil. lei. În raport cu businessul raportat la Finanţe în 2015, de 173,4 mil. lei, creşterea CEL.ro a fost de 38,4%.

„Această creştere organică întăreşte poziţia din piaţa electro-IT a CEL.ro ca fiind cel mai mare magazin online cu capital inte­gral românesc”, au precizat repre­zen­tan­ţii com­pa­niei controlate de antreprenorul Tiberiu Pop, care este şi directorul general al retailerului. Deşi reprezentanţii CEL.ro vorbesc despre o creştere „organică” (fără achiziţii) referindu-se la 2016, în realitate anul trecut compania a preluat trei magazine online de la compania Kelion Concept Online - aflată în insolvenţă - respectiv market­online.ro, azerty.ro şi mediadot.ro. Retailerul nu a făcut până acum niciun comentariu oficial despre tranzacţie, deşi toate cele trei site-uri menţionează de anul trecut că sunt administrate de compania Corsar Online. Numărul de comenzi înregistrat de CEL.ro în 2016 a fost mai mare cu 150.000 faţă de anul anterior. Una dintre cele mai mari creşteri a fost înre­gis­trată de tele­-foanele mobile, vânzările avan­sând cu 60% ca valoare şi cu 30% ca număr de unităţi faţă de 2015.