Piaţa de telefonie fixă a pierdut 350.000 de clienţi şi aproape o jumătate din venituri în cinci ani

Autor: Adrian Seceleanu 20.01.2017
Furnizorii de servicii de telefonie fixă au pier­­dut 350.000 de abonaţi în perioada 2011-2016, declinul fiind mai accentuat pe seg­mentul clienţilor rezidenţiali, arată datele pu­bli­ca­te de Autoritatea Naţională pentru Ad­mi­nis­tra­­re şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM).

Numărul de linii de telefonie fixă înre­gistrate la finele lunii iunie 2016, de 4,67 mi­li­oane, era mai mic cu 440.000 sau 9% faţă de luna iunie 2011, grosul scăderii fiind generat de clienţii rezidenţiali care au renunţat la telefonul fix. Numărul de linii de telefonie fixă desfiinţate de companii a fost mult mai mic, de doar 40.000 de în 5 ani, conform datelor ANCOM.

Dacă numărul de abonaţi şi de linii de telefonie fixă a scăzut în cei 5 ani cu mai puţin de 10%, impactul la nivelul veniturilor pentru companii a fost unul dramatic, încasările fiind mai mici cu aproape 50%, conform estimărilor ZF care ţin cont de rata de diminuare a pieţei din anii anteriori. În anul 2015 veniturile companiilor din vânzarea de servicii de telefonie fixă cu amănuntul au fost de 960 de milioane de lei, cu peste 40% mai mici decât cele din anul 2011, conform datelor oficiale comunicate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii.