eMag a investit peste 250.000 de euro pentru dezvoltarea unor roboţi care vor prelua interacţiunea online cu clienţii

Autor: Ioana Nita 23.01.2017
eMag, cel mai mare retailer online de pe plan local, deţinut de gigantul sud-afri­can Naspers, a investit peste 250.000 de euro în crearea unui labo­ra­tor pentru dezvoltarea unor roboţi on­line cu ajutorul cărora să auto­m­a­ti­ze­ze interacţiunea cu clienţii în mediul virtual.

Mai exact, ingineri români vor lucra cu cele mai noi tehnologii - inteligenţa artificială şi realitatea virtuală -, pentru a crea „boţi pentru chat-uri“. „Investiţia pentru şase luni în eMag Labs se ridică la peste 250.000 de euro. Deocamdată este un test. Dacă vom obţine rezultate, vom extinde activitatea şi în zona de realitatea vir­tua­lă“, a spus Iulian Stanciu, CEO al grupului eMag. Cea mai mare parte din sumă – 75% - a fost in­ves­tită de Naspers, ba­nii ur­mând să fie utilizaţi pen­tru aco­pe­ri­rea cos­tu­rilor cu resursele umane şi pen­tru a­chi­ziţia de echi­pa­mente hardware şi soluţii soft­ware.

Pentru început specialiştii români în IT vor lucra la dez­vol­ta­rea de roboţi care să interac­ţioneze online cu clienţii, în limba română. Ulterior, după validarea proiec­tului eMag Labs, aceştia vor putea fi folosiţi şi de celelalte companii din cadrul Naspers.