Erste Bank implementează în Austria identificarea prin video-chat. Clienţii noi îşi pot deschide conturi de la orice PC, smartphone sau tabletă

Autor: Ştefan Stan 23.01.2017

Erste Bank Austria va implementa identificarea video online pentru utilizatori, după ce tehnica a fost aprobată de autoritatea pieţelor financiare din Austria (FMA) pe 3 ianuarie, potrivit unui anunţ al companiei.  

Noii utilizatori pot alege să se autentificie direct prin video chat, scutind timp şi efortul de a se deplasa până la o sucursală fizică pentru a face asta.

Noua soluţie implementată de Erste face deschiderea unui cont o procedură mult mai rapidă şi mai simplă, care poate fi făcută acum de la orice calculator sau prin dispozitive mobile precum smartphone-uri sau tablete.

Utilizatorii au nevoie doar de buletin, paşaport sau permisul de conducere pentru a valida contul.

”Suntem prima mare bancă austriacă care oferă această opţiune inovativă noilor clienţi, implementându-o la numai trei săptămâni după ce autorităţile au aprobat procedura”, a spus Thomas Schaufler, chief retail officer de la Erste.

În alte ţări, cum ar fi Germania, procedura deja există de ceva vreme, şi a facilitat procesul de identificare a clienţilor atât pentru bănci, cât şi pentru utilizatori.