Starbucks continuă ofensiva şi vrea cel puţin zece cafenele noi în acest an

Autor: Alina-Elena Vasiliu 24.01.2017

Grupul polonez AmRest, care operează pe piaţa locală lanţul Starbucks, va deschide cel puţin zece cafenele în acest an, ambiţia acţionarilor fiind de a ajunge la 60 de unităţi pe piaţa locală până în 2020.

„Avem planuri ambiţioase de expansiune, vrem să deschidem între zece şi douăzeci de locaţii noi în 2017, adică mai multe decât anul trecut. Faţă de Polonia (ţara de origine a lui Mateusz Sielecki - n. red.), România are o valoare a bonului mediu semnificativ mai mare, pentru că românii sunt mai deschişi către socializare, ies mai mult în oraş ca să petreacă timpul liber împreună la o cafea“, a spus Mateusz Sielecki, managing director al Starbucks pentru Ro­mâ­nia şi Bulgaria.

Franciza Starbucks, intrată în portofoliul grupului AmRest, a ajuns la 28 de cafenele după nouă deschideri anul trecut, cele mai multe în Capitală.

Starbucks a avut anul trecut patru milioane de clienţi în ca­fenelele din România şi venituri în creştere faţă de 2015, însă Mateusz Sielecki nu a oferit rezultatele financiare deocam­dată. În 2015, compania, care este lider al pieţei de cafe­nele din România, a avut afaceri de 55 de milioane de lei (12,2 milioane de euro), în creştere cu 52% faţă de 2014.