De ce ajung în piaţa muncii tineri din ce în ce mai slab pregătiţi: peste 70% dintre copiii de 14 ani se simt singuri şi nesprijiniţi la şcoală

Autor: Mihaela Pascari 25.01.2017
Lipsa de motivare, singurătatea pe care o percep la şcoală, dar şi semnele de depresie care apar ulterior la copii sunt doar  o parte dintre factorii care contribuie la scăderea performanţei şcolare a elevilor români, este de pă­rere profesorul Lucian Ciolan, decan al Facultăţii de Psihologie şi Ştiinţele Edu­caţiei din cadrul Universităţii din Bucureşti.
 
„Pentru realizarea evaluărilor internaţionale PISA, unde ieşim prost de ani de zile în clasament, se analizează  o serie de indicatori calitativi de care nu a vorbit nimeni. Rezultatele arată că aceşti copii sunt demotivaţi la vârsta de 14 ani. Peste 70% dintre ei se simt singuri şi nesprijiniţi la şcoală, iar mai târziu apar semne de depresie. Noi spunem că ei nu învaţă, că profesorii nu sunt buni, că nu îi sprijină familiile, însă principala cauză tre­buie căutată în interiorul lor, ci nu în exterior“, a spus profesorul universitar doctor Lucian Ciolan.
 
Într-adevăr, elevii români au înregistrat anul trecut, din nou, o performanţă foarte slabă la evaluările internaţionale PISA (The Programme for International Student Assessment), astfel că, pe scala generală de ştiinţă, România a ocupat poziţia 48 din 70 de ţări participante.