Schimbare de gardă: Alphabet (Google) a avut venituri anuale mai mari decât Microsoft anul trecut

Autor: Adrian Seceleanu 30.01.2017
Alphabet, compania „mamă” a Google, a înregistrat în premieră în anul calendaristic 2016 venituri mai mari decât gigantul Microsoft, după ce a raportat în al patrulea trimestru venituri de 26 mld. dolari faţă de cele 24 mld. dolari raportate de grupul rival, marcând astfel o schimbare simbolică de gardă între unul dintre cei mai puternici pro­ducători de software din lume şi un start-up care s-a născut în perioda explo­ziei afacerilor online, scrie Financial Times.
 
Rezultatele din al patrulea trimestru au arătat creşterea puternică a businessului de publicitate online al Google, în condiţiile în care profitul a crescut cu 8% iar veniturile cu 22%. Pe de altă parte, Microsoft creşte mult mai încet, avansul veniturilor fiind de 2% în perioada menţionată. Una dintre sursele de creştere pentru Google este platforma video online YouTube, unde marketerii „disperaţi” au alocat bugete tot mai mare de promovare în speranţa că astfel vor reuşi să ajungă la adolescenţii şi consumatorii care au abandonat serviciile tradiţionale de televiziune în favoarea celor online, notează FT.
 
Totuşi, rezultatele financiare peste aşteptări afişate de Microsoft pentru perioada octombrie - decembrie au ajutat compania să revină, după 17 ani, la o valoare a capitalizării de piaţă de peste 500 de miliarde de dolari, care a fost atinsă prima oară în anul 2000, notează Reuters. Acţiunile Microsoft au crescut în primele ore de tranzacţionare de vineri cu 2,1% până la 65,64 de dolari, evaluând astfel compania la 510,37 mld. dolari. Preţul de închidere a fost de 65,78 de dolari pe acţiune, corespondent unei valori de piaţă de 523,48 mld. dolari.
 
În ciuda acestui avans, Microsoft se află încă în urmă Apple - cu o capitalizare de piaţă de 642 de miliarde de dolari - şi a Alphabet (Google), care are o capitalizare de peste 570 de miliarde de dolari. Veniturile şi profitul Microsoft au depăşit aşteptările analiştilor în 7 din ultimele 8 trimestre. Noul CEO Satya Nadella, care a preluat frâiele gigantului soft­ware în urmă cu trei ani, a încercat să revigoreze compania şi a reuşit să cre­di­bilizeze eforturile firmei în segmente precum cel al serviciilor de cloud.
 
În luna februarie 2014, când Nadella a preluat conducerea Microsoft, acţiunile companiei se tranzacţionau la o valoare de 34 de dolari iar capitalizarea de piaţă era de 315 miliarde de dolari.