Bursa lansează un proiect de îndrumare pentru companiile cu potenţial de creştere pe piaţa locală

Autor: Cristina Bellu 06.02.2017

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) lansează „Made in Romania”, un proiect care urmăreşte identificarea şi susţinerea viitoarelor motoare ale economiei locale sau din regiune.

Realizat împreună cu Banca Transilvania, Google, Mazars şi NN Group, proiectul se va desfăşura în perioada aprilie - noiembrie 2017 şi va oferi unui număr de 15 companii selectate training-uri, workshop-uri, oportunităţi de dezvoltare a afacerilor, în scopul impulsionării creşterii organice a acestora.

”Made in Romania este un concept original care, împreună cu povestea de creştere a pieţei bursiere româneşti, cu platforma AeRO, vasta campanie de educaţie financiară şi progresele ample în vederea modernizării ecosistemului de investiţii, marchează noua faţă a României”, a spus Ludwik Sobolewski, Directorul General al Bursei de Valori Bucureşti.

Training-urile oferite cuprind mai multe arii de interes pentru orice companie în creştere, printre care branding, marketing şi tehnici de vânzare, dezvoltarea de produse, consultanţă în management, alternative de finanţare, raportare financiară, relaţia cu investitorii, procesul de listare la bursă şi alte subiecte asemănătoare.

„Prin lansarea Made in Romania dorim să aducem în centrul atenţiei viitoarele stele ale economiei româneşti, şi, totodată, dorim să le ajutăm să crească şi să le oferim oportunităţi unice de dezvoltare. Acesta este un prim astfel de proiect lansat vreodată în România, care susţine necesitatea de a oferi training-uri de calitate si îndrumare companiilor şi suntem mândri că l-am putut pregăti împreună cu partenerii noştri - Grupul Financiar Banca Transilvania, Google, Mazars şi NN Group.”, a declarat Lucian Anghel, Preşedintele Consiliului de Administraţie al Bursei de Valori Bucureşti.

Programul „Made in Romania” include mai multe etape: nominalizarea companiilor, selecţia unei liste scurte de 50 de entităţi şi desemnarea finală a celor 15 companii care vor intra în Liga BVB. În perioada 6 - 19 februarie, un Comitet de Nominalizare format din experţi locali implicaţi în mod activ în comunitatea antreprenorială şi de afaceri din România va propune majoritatea companiilor nominalizate. În acelaşi timp, Bursa de Valori Bucureşti invită toţi antreprenorii şi reprezentanţii companiilor din România să-şi prezinte propriile nominalizări prin intermediul unui formular disponibil pe site-ul proiectului: www.bvbleague.ro

În a doua etapă, respectiv în perioada 20 - 21 februarie, BVB împreună cu membrii Comitetului de Nominalizare vor selecta o listă scurtă de 50 de companii care vor trece în ultima etapă. Cele 15 companii ajunse în finală vor fi anunţate oficial pe 23 martie 2017 în cadrul primei ediţii a Bucharest Entrepreneurship Forum, organizat de Bursa de Valori Bucureşti. Un număr de 14 companii vor fi selectate de un Juriu special format din 10 experţi de top ai pieţei, printre care investitori instituţionali, business angels şi antreprenori, precum şi profesionişti din mediul de afaceri. Juriul se va întruni într-o sesiune specială în data de 9 martie la Bucureşti pentru desemnarea finaliştilor. Cea de-a 15-a companie va fi votată de public în perioada 23 februarie - 11 martie.