VIDEO ZF Live. Alexandru Şeremet, corporate communication manager la BMW Group: Am vândut peste 2.600 de maşini anul trecut. Ponderea vânzărilor cu bani cash este tot mai mică, sub 30%

Autor: Bianca Dorobanţu 23.02.2017
Tendinţele se schimbă pe piaţa auto, cea mai importantă fiind orientarea către servicii, precum cel de car sharing, iar producătorii de maşini trebuie să se adapteze dacă nu vor să dispară, a spus Alexandru Şeremet, corporate commu­nication manager la BMW Group, invitat la ZF Live.

„Tendinţa generală în piaţa auto este orientarea către servicii, nu vom putea continua foarte mult cu vânzarea de produse, piaţa auto trebuie să se reinventeze, suntem într-o schimbare de paradigmă foarte rară, ca trecerea de la fotografia pe film la cea digitală. Cine nu prinde schimbarea, riscă să dispară. (...) Cea mai la modă temă care vine şi în România este partea de car sharing, adică nu mai cumpăr o maşină, o utilizez la comun cu un grup.“ Mai mult, el spune că cea mai mare flotă de maşini marca MINI vândută în ultimii ani pe plan local a fost utilizată în regim de car sharing.

Anul trecut, în România au fost vândute 2.630 de maşini marca BMW şi 200 de maşini marca MINI, a mai spus Şeremet. „Este o caracteristică specială  în piaţă, mărcile premium au revenit mai puternic decât mărcile de volum după criza economică. Aşa au făcut şi Mercedes şi Audi, au revenit foarte puternic”.