Vânzările Electrolux au crescut cu 22%, dar sunt încă la jumătate faţă de maximul din anii de boom

Autor: Cristina Roşca 23.02.2017

Producătorul suedez de electro­casnice Electrolux şi-a majorat anul trecut vânzările din România cu aproape 22%, un ritm de peste două ori mai rapid decât cel al pieţei de electro-IT în ansamblul său, însă similar cu cel al vânzărilor de electrocasnice mari şi mici.

De altfel, Electrolux este activ doar pe cele două segmente, cel al electrocasnicelor mari şi mici.

Vânzările suedezilor pe piaţa locală au urcat până la 381 de milione de coroane suedeze (40 mil. euro), respectiv maximul ulti­milor şapte ani. În pofida creşterii vânzărilor, România rămâne una dintre cele mai mici pieţe pentru suedezi în regiune, chiar şi după Cehia sau Ungaria, ţări cu o populaţie de două ori mai mică. Cehia are vânzări de peste două ori mai mari decât cele din România spre exemplu. La vân­ză­rile totale din regiune ale Electrolux Ro­mâ­nia contribuie cu doar 5%. Sunt luate însă în consi­derare şi pieţe mari precum Polonia sau Rusia.