IMM-urile, noua piaţă pe care încearcă să o dezgheţe companiile de leasing operaţional
Autor:
Bogdan Alecu
27.02.2017
În 2016 piaţa de leasing operaţional a urcat cu 8%, la un total de 60.000 de maşini administrate.
Companiile de leasing operaţional anunţau încă din 2015 intenţia de a atrage printre clienţi IMM-urile, după ce marii jucători de pe piaţa de profil şi-au consolidat portofoliile prin flotele închiriate companiilor multinaţionale.
"În continuare există potenţial pe piaţa IMM-urilor pentru firmele de leasing operaţional. Din păcate, mulţi nu înţeleg conceptul de a închiria o maşină pe termen lung şi vor să o cumpere la final. Încă suntem în procesul de informare cu privire la diferenţa între a deţine şi a folosi. Este aceeaşi diferenţă cum era în urmă cu 15 ani cand se făcea trecerea de la "maşina mea" la "maşina firmei"", explică Bogdan Apahidean, directorul general al Leaseplan, cea mai mare companie de leasing operaţional prezentă pe piaţa locală.