Vânzările de tractoare au înregistrat un „salt major” în 2016. „Până acum nu s-a mai atins o asemenea piaţă de import”

Autor: Bogdan Alecu 28.02.2017

Comasarea terenurilor şi creşterea suprafeţelor cultivate îi determină pe fermierii români să investească tot mai mult în utilaje, iar în următorul deceniu jucătorii din piaţă estimează că agricultura locală o va ajunge din urmă pe cea occidentală.

„În Europa de Vest, în cele mai avansate state din punct de vedere tehnologic, precum Olanda sau Germania, la fiecare hectar sunt 2 cai-putere de tractor. În România fermele au un cal-putere la hectar, dar estimăm că vor urca în timp spre 2 cai-putere în următorii zece ani. Trendul este ca în fiecare an puterea tractoarelor să crească. Anul trecut în România puterea medie a tractoarelor vândute a fost de 172 CP. Anul acesta estimările sunt pentru 175-176 CP datorită unei creşteri constante, iar România se va alătura celor mai dezvoltate pieţe. În Europa de Vest media tractoarelor vândute este spre 300 CP”, explică Alessio Castelli, CEO al Agroconcept, importatorul utilajelor New Holland pe piaţa locală. Compania este controlată de omul de afaceri Ricky Stein.

Spre comparaţie, un tractor de 160 CP costă circa 60-70 de mii de euro, iar unul de 140 CP circa 40-50 de mii de euro, fără TVA. Cele „de bază”, de 70-90 CP, utilizate în fermele mici de doar câteva zeci de hectare costă circa 30.000 de euro. Aici nu se iau în calcul şi inputurile achiziţionate pentru acestea, de la plug, disc sau semănătoare.

Alessio Castelli a preluat conducerea Agroconcept în urmă cu circa opt luni şi vine cu o experienţă de management de peste 15 ani în CNH Industrial (Case New Holland), Iveco si FCA Group (Fiat-Chrysler). De asemenea a deţinut funcţia de CEO al reprezentanţei Grupului FCA în Belgia, unde a coordonat o echipă de 180 de persoane şi o cifră de afaceri de peste 800 de milioane de euro.