Încă o piaţă cucerită de brandurile private. Mărcile „no-name“ au luat faţa Albalact şi Napolact la vânzările de smântână
Autor:
Mădălina Panaete
03.03.2017
Mărcile private, produse realizate de companii româneşti sau străine pentru marile lanţuri de magazine, au ajuns pe prima poziţie în segmentul de smântână, o piaţă unde consumul ajunge la circa 40 de milioane de kilograme anual, arată o analiză a ZF pe baza datelor de la compania de cercetare de piaţă Vektor Marktforschung.
Astfel, în primul semestru al anului trecut topul celor mai mari vânzări în volum de smântână era condus de mărcile „no name“, fiind urmată de Albalact, companie deţinută de grupul francez Lactalis, şi de Danone, subsidiara grupului francez cu acelaşi nume. Însă, compania de cercetare de piaţă ia în calcul toate mărcile private, astfel că separat acestea ocupă poziţii mai jos în clasament. Printre reţelele mari de magazine care au în portofoliu smântână sub brandul propriu sunt Lidl, Cora sau Mega Image. Pe de altă parte, Albalact este prezent pe acest segment cu brandul omonim, dar şi cu Poiana Florilor. Danone are în portofoliu smântâna Casa Bună şi Danone.