Gigantul Facebook şi Snap, părintele aplicaţiei care şterge postările după 10 secunde, faţă în faţă: ce şanse are Snapchat să depăşească Facebook

Autor: Bianca Dorobanţu 06.03.2017
Snap Inc., compania-mamă a aplicaţiei Snapchat, populară printre tineri, care şterge conţinutul postat după 10 secunde, vrea să fie prima care ia faţa rivalilor de la Facebook, a cărei valoare este estimată la 400 mld. dolari, scrie Financial Times.
 
Întrebarea se pune dacă baza de utilizatori fideli şi avansul tehnologic vor fi de partea Snapchat pentru a-şi îndeplini acest obiectiv sau dacă încercarea va avea acelaşi parcurs sortit eşecului precum cel al unui alt competitor al Facebook – Twtitter.
 
În acelaşi timp, investitorii speră că un public tânăr precum cel al Snapchat poate să „ştirbească“ autoritatea Facebook în materie de publicitate online.
 
Snap este prima companie din social-media care s-a listat la bursă de când Twitter a făcut o mişcare similară, în urmă cu trei an.
 
IPO-ul Snapchat a însumat 3,4 miliarde dolari (200 milioane acţiuni au fost cumpărate), depăşind toate estimările analiştilor, iar o acţiune s-a cumpărat cu 17 dolari. 
 
Evan Spiegel, CEO şi cofondator al Snapchat, în vârstă de 26 de ani, recunoaşte faptul că Snapchat nu poate ajunge la numărul de utilizatori zilnici ai Facebook, de 1.2 miliarde. În schimb, el spune că o audienţă mai mică şi mai selectivă precum cea a Snapchat, de 158 milioane de utilizatori zilnici, reprezintă un avantaj.