Din ce în ce mai multă aglomeraţie în malluri. Dezvoltatorii de centre comerciale se extind ca să facă loc vizitatorilor
Traficul celor mai mari malluri din Capitală a crescut anul trecut cu valori cuprinse între 3% şi 15%, arată datele puse la dispoziţie de dezvoltatori la solicitarea ZF.
Cel mai mare avans, de 15%, a fost în Bucureşti Mall, primul centru comercial din România, construit de turcii de la Anchor Grup.
„La finalul anului, Anchor Grup şi-a atins obiectivul de trafic stabilit, înregistrând evoluţii de 8% în Bucureşti Mall, respectiv de 15% în Plaza România. Aceasta s-a datorat încheierii procesului de renovare, traficul fiind mult mai concentrat în a doua parte a anului“, spune Affan Yildirim, general manager al Anchor Grup.
În prima jumătate a anului trecut, atât Bucureşti Mall, cât şi Plaza România au trecut prin lucrări de reconfigurare şi renovare, care au influenţat indicatorii de trafic.
Mallul din Vitan, Bucureşti Mall, a adăugat 23 de magazine noi, iar Plaza România are cu 28 de magazine mai mult. Astfel, s-a modificat şi suprafaţa închiriabilă, la 47.000 de metri pătraţi în Bucureşti Mall şi la 38.000 de metri pătraţi în Plaza, cărora li se adaugă 10.600 de metri pătraţi de birouri. Renovarea mallurilor a durat aproape doi ani şi s-a făcut fără închiderea acestora, iar investiţia totală a depăşit suma de 26 mil. euro. „Pornind de la datele generale privind evoluţia cifrei de afaceri înregistrată de principalii noştri chiriaşi, precum şi creşterea consumului în general, estimările noastre indică o creştere a valorii şi volumului“, mai spune Affan Yildirim.
În prezent, în Bucureşti Mall există 117 magazine, iar în Plaza România sunt 101. Dezvoltatorul spune că se află în negocieri avansate cu alţi retaileri pentru a ocupa restului spaţiului de închiriat în ambele malluri.