Din ce în ce mai multă aglomeraţie în malluri. Dezvoltatorii de centre comerciale se extind ca să facă loc vizitatorilor

Autor: Alina-Elena Vasiliu 13.03.2017

Traficul celor mai mari malluri din Capitală a crescut anul trecut cu valori cuprinse între 3% şi 15%, arată datele puse la dispoziţie de dezvoltatori la solicitarea ZF.

Cel mai mare avans, de 15%, a fost în Bucureşti Mall, primul centru comercial din România, construit de turcii de la Anchor Grup.

„La finalul anului, Anchor Grup şi-a atins obiectivul de trafic stabilit, în­re­gistrând evoluţii de 8% în Bucureşti Mall, respectiv de 15% în Plaza Ro­mânia. Aceasta s-a datorat încheierii procesu­lui de renovare, traficul fiind mult mai concentrat în a doua parte a anului“, spune Affan Yildirim, ge­neral manager al Anchor Grup.

În prima jumă­ta­te a anului trecut, atât Bu­cureşti Mall, cât şi Plaza Româ­nia au trecut prin lucrări de reconfi­gu­rare şi renovare, care au influenţat indicatorii de trafic.

Mallul din Vitan, Bucureşti Mall, a adăugat 23 de magazine noi, iar Plaza România are cu 28 de ma­gazine mai mult. Astfel, s-a modificat şi su­pra­faţa închiriabilă, la 47.000 de metri pătraţi în Bucu­reşti Mall şi la 38.000 de metri pătraţi în Plaza, cărora li se adaugă 10.600 de metri pătraţi de bi­rouri. Renovarea mallurilor a durat aproape doi ani şi s-a făcut fără închiderea acestora, iar inves­ti­ţia totală a depăşit suma de 26 mil. euro. „Pornind de la datele generale privind evo­luţia cifrei de afaceri înregistrată de principalii noş­tri chiriaşi, precum şi creşterea con­su­mului în ge­neral, estimările noastre indică o creş­tere a valorii şi volumului“, mai spune Affan Yildirim.

În prezent, în Bucureşti Mall există 117 maga­zi­ne, iar în Plaza România sunt 101. Dezvoltatorul spu­ne că se află în negocieri avansate cu alţi retaileri pentru a ocupa restului spaţiului de închiriat în ambele malluri.