Jucătorii din sectorul rezidenţial: Clienţii se documentează mult mai bine înainte de a cumpăra un imobil

Autor: Bogdan Alecu 24.03.2017

Piaţa imobiliară românească se apropie de maturitate, în con­textul în care clienţii preferă tot mai mult proiectele mixte, care ală­turi de rezidenţial au şi spaţii comerciale şi chiar bi­rouri, pen­tru a fi aproape de locul de muncă. În plus, aceştia nu mai caută ne­apărat apartamente cu suprafeţe mari, ci unele care se le aco­pere cerinţele, în timp ce investiţiile în imobile nu mai sunt făcute speculativ, ci sunt luate drept alternative la de­po­zitele bancare, apartamentele fiind inclusiv închiriate pentru a genera venituri.

„Suntem pe o piaţă cu un lung proces de maturizare. În 2008 eram în perioada de copilărie, iar acum suntem în ado­les­cenţă. Spre exemplu, o formă de creştere reprezintă faptul că treptat se face trecerea de la proiecte simple la proiecte mixte. Vom ajunge să vedem şi în România o clădire care să includă şi o com­po­nentă de rezidenţial, un hotel şi magazine, dar aceastea vor ve­ni pe mă­sură ce clientul va evolua, iar dez­vol­tatorul se va ra­fi­na“, a spus Ovidiu Şandor, CEO Mulberry Development.